رییس آموزش و پرورش منطقه زنجانرود در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور:

عدالت آموزشی، فراهم‌کننده و بسترساز فرصت‌های برابر آموزشی است

زنجان (پانا)- سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به منظور ایجاد همگرایی، هم‌افزایی، هم‌صدایی و ایجاد وحدت در اداره مدرسه، به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی، فراهم‌کننده و بسترساز فرصت‌های برابر آموزشی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فیروز مهدی رییس آموزش و پرورش منطقه زنجانرود در حاشیه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اهمیت نیروی انسانی در نظام و تعلیم کشور اظهار کرد: نیروی انسانی مهمترین عامل توسعه هر نهادی از جمله آموزش و پرورش است و رسیدن به اهداف عالی توسط همین نیرو صورت می گیرد، بنابراین باید بهره گیری از روش‌های متعددی همچون آموزش‌های حین خدمت، فناوری ها و تمرکز بر استقرار سیستم های مدیریت عملکرد توسعه حرفه ای به پایدارسازی منابع انسانی در مناطق کمک کرد.

مهدی با تاکید بر اهمیت محتوا عنوان کرد: تحول امری غیرقابل اجتناب است که در هر سیستمی صورت می گیرد و تحول در برنامه های درسی نظام تعلیم و تربیت هم از این امر مستثنی نیست. تحول در برنامه های درسی باید بر محوریت اعتبار، مبتنی بر علاقمندی مخاطب، سودمندی، قابلیت یادگیری و انعطاف پذیری باشد.

وی توزیع متناسب عدالت آموزشی را یکی از مسولیت های مهم هر نظام تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: عدالت آموزشی فراهم کننده و بسترساز فرصت‌های برابر آموزشی است و آن را یک عمل چند بعدی می توان تصور کرد که دو هدف آموزش با کیفیت و توجه به توانایی‌های فردی را دنبال می کند. حاکمیت و به طبع آن آموزش و پرورش می‌تواند از طریق انجمن های خیریه مدرسه ساز و توزیع متناسب نیروی انسانی آموزشی موجود، عدالت آموزشی را تا حد امکان فراهم کند.
مهدی با اشاره به اهمیت آمادگی مدارس در بازگشایی مدارس و پروژه مهر تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت در پروژه مهر، نباید صرفاً نگاهی فیزیکی به مدارس داشته باشد بلکه زمینه و بستر لازم را برای فعالیت های مدرسه متناسب با اسناد بالادستی را فراهم کند تا برنامه ها هماهنگ، منسجم و عاری از هر گونه موازی کاری صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار