ثبت کلیه اطلاعات کشتارگاه‌ها و پراکنده فروشان در سامانه جامع انبار و تجارت الزامی است

تبریز(پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بر الزامی بودن ثبت کلیه اطلاعات کشتارگاه‌ها و پراکنده فروشان در سامانه جامع انبار و تجارت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت کلیه اطلاعات کشتارگاه‌ها و پراکنده فروشان در سامانه جامع انبار و تجارت الزامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، یوسف پایدار با بیان اینکه تاکنون تعداد 721 فعال تجاری گوشت مرغ در استان در سامانه های یاد شده ثبت نام کرده اند، گفت: آموزش های لازم طی دوره های متعدد در این خصوص انجام شده و به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع سامانه جامع انبار و تجارت، ثبت میزان ورود و خروج کالا (ثبت روزانه اسناد فروش) الزامی است.

وی از رصد مستمر و سیستمی کالاهای مشمول در سامانه خبر داد و افزود: کلیه فعالین تجاری اعم از کشتارگاه ها و پراکنده فروشان پس از ثبت نام در سامانه و اخذ کد نقش، باید اسناد ثبت شده به نام خود را تایید و سپس از بخش انتقال مالکیت فروش، تحویل و فروش به تاجر را جهت ثبت اسناد خروجی انتخاب و مقدار کالای خروجی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، ادامه داد: کشتارگاه ها و پراکنده فروشان به هیچ عنوان نمی توانند ثبت اسناد خروجی خود را به نام مصرف کننده انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: پراکنده فروشان و عمده فروشانی که خود دارای واحد خرده فروشی مجزا بوده و فروش مستقیم به مصرف کننده دارند، می توانند طی مدت 45 روز صرفا به مقدار 10 تن به نام مصرف کننده نهایی ثبت کنند.

پایدار تاکید کرد: در صورت عدم ثبت و تایید انبار، اظهار موجودی و ثبت رسید/حواله و تایید ورود و خروج کالا در سامانه های جامع انبار و تجارت، برابر مقررات با متخلفین برخورد قانونی لازم اعمال و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار