شاعر فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد کتاب پله‌های آسمان را تالیف کرد

یاسوج (پانا) - سیاوش نریمان که عضو هیئت علمی و استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت است ،کتاب پله‌های آسمان با موضوع عرفان اسلامی در کلام بزرگان را به رشته تحریر درآورد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شاعر فرهنگی  کهگیلویه و بویراحمد کتاب پله‌های آسمان را تالیف کرد

وی که دارای دکترای تخصصی ادبیات فارسی با گرایش عرفانی از دانشگاه شیراز و نویسنده و شاعر آیینی است گفت:کتاب پله های آسمان،مبتنی بر تحلیل و واکاوی مقولات محوری، عرفان اسلامی در کلام بزرگان عرفان است.
نریمان افزود: در این اثر عرفانی، مباحثی نظیر، سرچشمه عرفان، پیدایش آن، گزاره های متون منثور عرفانی، عشق و عقل، مفاهیم نظری عرفان،وسایط وابزارهای سیر و سلوک، اشارات و لطایف عرفانی مانند، وحدت وجود، عقل و معرفت و دیگر مقولات عرفانی مورد بحث قرار گرفته است.
این نویسنده گفت: در این کتاب از ۹۴ منبع ادبی و عرفانی معتبر و گرانسنگ استفاده شده است‌ .
نریمان که یش از این کتاب های، یاس های زخمی،ردِّ پای باران و آینه های جاری را تالیف کرده است اظهار کرد: کتاب، دل ربایی ها در دل رباعی را نیز در شرف طبع و نشر دارم.
وی بنیانگذار انجمن شعر و ادب در کهگیلویه و سوابق متعدد تدریس در دانشگاه‌ها و مدارس ،کارشناس مباحث دینی و عرفان در صدا و سیما ،عضو شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت و دارای چندین مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر وهمچنین ارائه در همایش‌های متعدد است.
سیاوش نریمان متولد ۱۳۴۴ در شهرستان کهگیلویه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار