مدیر دبیرستان غیر‌انتفاعی دوره دوم البرز آموزش و پرورش رودهن:

تشریح عملکرد دبیرستان غیرانتفاعی البرز رودهن در دوران کرونا

رودهن (پانا)- مدیر دبیرستان غیر انتفاعی دوره دوم البرز آموزش و پرورش رودهن گفت آموزش و پرورش در روزهای باقیمانده تابستان و تعطیلات، به فکر برطرف کردن مشکلات شاد و نیز اضافه کردن تماس چهره به چهره و تصویری دبیران با دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح عملکرد دبیرستان غیرانتفاعی البرز رودهن در دوران کرونا

اسماعیل اسدی، مدیر دبیرستان غیر انتفاعی دوره دوم البرز آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا به تشریح عملکرد آموزشی خود و مدرسه البرز از شروع کرونا پرداخت و اظهار کرد: «با شروع کرونا از اسفند سال ۱۳۹۹ من و همکارانم با کسب تجربه چند ماهه از شروع کرونا، بسترهای لازم را برای آموزش‌ آنلاین و غیرحضوری در تابستان سال ۱۳۹۹ مهیا کردیم.»

او در ادامه افزود: « ما توانستیم کلاس‌ها را به موقع شروع کنیم. ابتدا به صورت نیمه حضوری و نیمه آنلاین یعنی بعضی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شد تا اوایل آبان ماه که اعلام شد کلاس‌های حضوری رسما" تعطیل است و سپس کلاس‌ها در سه بستر شاد که شناسنامه آموزش و پرورش است، واتساپ و آدابت کانکت شروع کردیم، که تمرکز کار آموزشی ما بیشتر در آدابت کانکت و چهره به چهره و اگر شاد خط می داد در شاد بود و نیز با رعایت بسیاری از مسائل و پیگیری‌های مدام و مستمر و پویای خودمان تمام کلاس‌ها و دروس را به صورت مجرا و برنامه درسی مدون برگزار کردیم و همچنین امتحانات را در بستر آنلاین از طریق نرم افزارهای دیجی فرم، وبلایت، شاد و واتساپ در نوبت اول و دوم اجرا کردیم و توانستیم در حیطه آموزش آنلاین امسال موفق و سربلند شویم.»

اسدی به مشکلات آموزش آنلاین اشاره کرد و گفت: «اولین مشکل ما فقدان ارتباط مدرسه با دانش‌آموز و مشکلات آنها بود که مجبور شدیم با تک تک آنها در خصوص رفع مشکلات اینترنتی و ارتباط آنلاین با مدرسه بخصوص در فضای شاد که اکثرا در آن مشکل داشتند، تماس بگیریم دومین مشکل ما، حضور به موقع دانش‌آموزان در کلاس درس بود که کاری بسیار سخت و زمان بر بود که با تشکیل تیم گروهی و پیگیری‌های مستمر و با‌ تماس با غایبین بعد از دو ماه توانستیم آنها را به موقع سر کلاس حاضر کنیم و سومین مشکل مربوط به سرعت اینترنت در فضای شاد بود زیرا حجم گسترده‌ای از دانش‌آموزان نقاط مختلف در زمان‌های مختلف از آن استفاده‌ می‌کردند و همین امر باعث می‌شد فیلم‌ها به راحتی آپلود و دانلود و تماس‌های تصویری امکان پذیر نشوند.»

او برنامه‌ریزی مدرسه را در امر آموزش مهم دانست و ادامه داد: «تمام تلاش دو سال تحصیلی در زمان کرونا به حد نصاب رسیدن برنامه‌ریزی درسی جهت تدریس برسیم؛ چون کلاس‌ها غیرحضوری بود،مسلما" دانش‌آموزان از فعالیت‌های پرورشی کمتری بهره می‌بردند. به همین دلیل با برنامه‌ریزی صحیح تلاش کردیم تا با تشکیل گروه‌های مختلف پرورشی و بسیج و ..نحوه برخورد با شبکه‌های اجتماعی را آموزش دهیم تا حداقل معضلات را در این زمینه داشته باشیم‌. در امر آموزش باید بگویم که هنر یک مدرسه در خصوص تدریس آنلاین، اجرای برنامه‌های مدرسه است، کلاس‌ها سر وقت، حضور دانش‌آموزان در کلاس و رساندن یک کلاس چهل و پنج دقیقه‌ای مناسب و با کیفیت به آنهاست که مدرسه ما توانست از این کار بزرگ و پر زحمت پیروز و سربلند بیرون بیاید.»

مدیر دبیرستان غیر انتفاعی دوره دوم البرز رودهن بیان کرد: «به اداره آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم در این دو ماه باقیمانده از تعطیلات مشکلات شاد را برطرف و نیز تماس تدریس آنلاین و حضوری را به شاد اضافه کنند تا دبیران و دانش‌آموزان بتوانند چهره به چهره تعلیم و تعلم داشته باشند، انقلاب بزرگی در امر تدریس انجام داده است و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری در خصوص آموزش رو به رو شوند و پیشنهاد بعدی من ایجاد ارزشیابی دانش‌آموزان در پیش از آزمون و امتحانات در شاد است که خود از موفقیت‌های بزرگ محسوب می‌شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار