وحید صداقت خبر داد:

ساخت فیلم مستندی از «قهرمان» اصغر فرهادی

تهران (پانا) - وحید صداقت مستندساز ایرانی که پیش از این ساخت دو فیلم مستند «صحنه هایی از یک جدایی» و «درباره فروشنده» را در کارنامه دارد، از ساخت مستندی در باره فیلم سینمایی «قهرمان» خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ساخت فیلم مستندی از «قهرمان» اصغر فرهادی

به گزارش هنر و تجربه، وحید صداقت مستندساز از ساخت مستند پشت صحنه «قهرمان» خبر داد و گفت: «فیلم «قهرمان» را هنوز ندیدم اما در جریان ساخت فیلم هستم و در پشت صحنه «قهرمان» حضور داشتم و راجع به این فیلم هم مستندی خواهم ساخت. صحنه‌هایی که قرار است در مستند استفاده شود فیلم‌برداری شده اما هنوز استارت تولید فیلم نخورده است.»

وی درباره دستاورد جدید اصغر فرهادی و دریافت «جایزه بزرگ» هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن گفت: «دریافت «جایزه بزرگ» جشنواره کن ۲۰۲۱ اتفاق بسیار مهمی است و اصغر فرهادی با فیلم «قهرمان» برای اولین بار این جایزه را به دست آورد. این جایزه به همان اندازه اسکار و نخل طلا که باعث معرفی سینمای به جهان می‌شود حائز اهمیت است و همه ما باید از این اتفاق خوشحال باشیم.»

کارگردان «صحنه‌هایی از یک جدایی» همچنین بیان کرد: «در پشت صحنه متوجه شدم که اثر فاخر و ارزنده‌ای در حال تولید است. این اولین باری بود که اصغر فرهادی در فضای جدید و در شیراز کار می‌کرد و همه چیز متفاوت بود. امیدوارم به زودی فیلم «قهرمان» اکران شود و آن را در سینما ببینیم.»

صداقت در پاسخ به این پرسش که آیا به اکران فیلمش در «هنرو تجربه» فکر می‌کند عنوان کرد: «به این دلیل که هنوز این مستند به مرحله تولید نرسیده ذهنیتی راجع به آن ندارم اما اینکه این مستند در «هنروتجربه» اکران شود قطعا اتفاق خوبی است.»

پیش از این دو مستند «درباره فروشنده» به کارگردانی وحید صداقت و تهمینه منزوی و «صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی وحید صداقت در «هنروتجربه» اکران و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. اولین مستند روایتی از شکل‌گیری ایده و فیلم‌نامه، تا آخرین مراحل ساخت فیلم «فروشنده» هفتمین اثر اصغر فرهادی بود که براساس تصاویر پشت صحنه فیلم همراه با صحبت‌های اصغر فرهادی و منتقدان بین‌المللی سینما روایت می‌شد و «صحنه‌هایی از یک جدایی» روایتی از فیلم «جدایی نادر از سیمین» است که شکل‌گیری این فیلم مهم تاریخ سینما را مورد بررسی قرار می‌داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار