تولید مستند زندگی و شهادت شهید«عباس عاصمی» در قم

قم (پانا) - مستند زندگی و شهادت شهید عباس عاصمی» از مجموعه «صبورانه» تولید و همزمان با سالگرد شهادت این سردار شهید از شبکه استانی سیمای قم پخش شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید مستند زندگی و شهادت شهید«عباس عاصمی» در قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، مستند زندگی و شهادت سردار شهید «عباس عاصمی»، روایت «اعظم اکبری» همسر این شهید والامقام، همکار فرهنگی ناحیه 3 آموزش و پرورش قم و از مربیان سازمان دانش آموزی، تولید و همزمان با سالگرد شهادت شهید عاصمی از شبکه استانی سیمای قم پخش شد.
این مجموعه، تحت عنوان صبورانه، به همت مدیریت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، با همکاری مدیریت های اسناد و هنری این اداره کل و بر اساس روایت مادران و همسران شهدای شاخص استان ساخته شده و به تدریج پخش می شود.
«ابوالفضل بمانی» نویسندگی و کارگردانی و «ریحانه غلامیان» مسئولیت امور اجرایی و هماهنگی این مجموعه را بر عهده دارند و سعید ایل بیگی نیز تصویر برداری و تدوین مجموعه صبورانه را انجام داده است.
سردار شهید «عباس عاصمی» مسئول اطلاعات سپاه قم، متولد مهرماه سال 1347 در کوی رهبر محله شهید کیوانفر قم بود؛ وی در طول حضور در جبهه سه بار بر اثر اصابت ترکش به گردن، شکم و پای راست و نیز عبور گلوله از پای چپ مجروح شد.
شهید عاصمی پس از پایان دوران دفاع مقدس، فعالیت‌های خود را در واحد اطلاعات لشکر 17 امام علی‌‌ بن‌ ابی طالب(ع) ادامه داد و در عین حال از سال 1371 به گروه تفحص شهداء پیوست و در طول مسئولیت تفحص لشکر 17، بیش از 200 بار به مناطق مختلف اعزام شد.
سردار شهید عاصمی به همراه 5 تن دیگر به نام‌های شهیدان سید عبدالحسین موسوی‌نژاد، مهدی خبیر، ولی‌الله صحرایی، علی‌اکبر جمراسی و محمود احمدی‌تبار که غالبا با کمیته جستجوی مفقودین نیز همکاری داشتند، 30 تیرماه سال 1390 مصاف با ماه شعبان در ماموریت لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در منطقه شمالغرب به دست گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند و نام پرآوازه شان به عنوان شهدای شعبانیه ثبت شد.
مزار مطهر شهدای شعبانیه در گلزار شهدای علی‌ بن جعفر(ع) قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار