بلایی که سیل بر سر میراث فرهنگی آلمان آورد

تهران (پانا) - گروهی از کارشناسان موسسه آرشیو تاریخی کلن برای بررسی میزان خسارت‌هایی که در سیل اخیر به آثار و اسناد ارزشمند موزه اشتولبرگ وارد آمده، به این شهر آلمان اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
بلایی که سیل بر سر میراث فرهنگی آلمان آورد

به گزارش هنرآنلاین، بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته در آلمان که به راه افتادن سیل‌های ویرانگر در مناطق غربی انجامید، جان دست‌کم ۱۶۰ نفر را گرفت و میلیاردها یورو به زیرساخت‌های قدرتمندترین کشور اتحادیه اروپا زیان زد. در این میان، بنیاد حفاظت از میراث فرهنگی آلمان اعلام کرد هنوز نمی‌تواند درباره میزان خسارت سیل به حوزه فرهنگ و هنر برآوردی دقیق ارائه دهد و چند هفته برای این کار زمان می‌خواهد. هر چند از مردم برای بازسازی بناهای فرهنگی کمک مالی خواست.

در شهر اشتولبرگ نزدیک مرزهای آلمان با هلند و بلژیک بخشی از اسناد و آثار تاریخی به ویژه در ساختمان شهرداری و دو نقطه دیگر زیر آب رفته و گل و لای آنها را از بین برده است. کارشناسان می‌گویند برای نجات دادن اسناد، نقشه‌ها، تصاویر و اشیای بازمانده از قرن ۱۸ باید اقدامی فوری و اساسی انجام شود. آرشیو تاریخی شهر کلن نیروهای خود را برای کمک به بازیابی داشته‌ها و میراث فرهنگی اشتولبرگ به کمک کارکنان آنجا فرستاده است.

قلعه تاریخی بورگ بلسم در جنوب غربی شهر کلن که بخش‌هایی از آن در سیل‌های ویرانگر هفته گذشته فروریخته است و یک قلعه باروک حوالی شرق شهر دوسلدورف که در سال‌های گذشته بازسازی و بهسازی اساسی شده بود هم جزو میراث فرهنگی کشور آسیب‌دیده کشور آلمان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار