تحلیل آثار بانوی داستان نویس آمریکایی در«هزارتوی داستان»

تهران (پانا) - پنج شنبه سی و یکم تیرماه،برنامه «هزارتوی داستان»رادیو نمایش به زندگی و آثار بانوی رمان‌نویس و داستان کوتاه‌نویس آمریکایی شرلی جکسِن می پردازد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل آثار بانوی داستان نویس آمریکایی در«هزارتوی داستان»

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، شرلی جکسن زنی است که بیش از ۲۰۰ داستان کوتاه و ۶ رمان از خود به جای گذاشت . داستان «بخت آزمایی یا قرعه کشی» اویکی از نمونه‌های کلاسیک و جهانی گونه داستان کوتاه به شمار می آید و افزون بر اینکه چندین برداشت سینمایی، تئاتری، تلویزیونی و رادیویی از این داستان تا کنون انجام شده، به عنوان بهترین داستان کوتاه قرن بیستم نیز از آن یاد می شود.

شرلی جکسن گونه های مختلف ادبی را تجربه کرده اما با آثار فراوان و ارزشمندش در گونهٔ ادبی ترسناک، بر روی نویسندگان این ژانر تاثیر زیادی داشته که یکی از این نویسندگان، استیون کینگ است و او را با نام پادشاه قلمروی ترس در ادبیات می‌شناسند.

پنجشنبه 31 تیر و بازپخش 4 مرداد آن دوشنبه ساعت 21در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان « قرعه کشی» نوشته شرلی جکسن را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه شرلی جکسن را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار