برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شیروان با مصوبات جدید

شیروان(پانا)- جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور جمعی از اعضای این ستاد در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شیروان با مصوبات جدید

فرماندار شهرستان شیروان در این جلسه با بیان تبریک عید سعید قربان در رابطه با مقابله با بیماری کرونا گفت: متأسفانه نزدن ماسک در بین مردم به صورت ساده انگاری گرفته می شود و باید دستورالعمل های بهداشتی به افرادی که رعایت نمی کنند تذکر داده شود و در صورت عدم توجه آنان، به صورت قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

علی ذوالفقاری افزود: به جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، ورود شهروندان بدون ماسک به ادارات ممنوع و تمامی پارک ها، بوستان ها، بوم گردی ها، تالارهای سرپوشیده و رستوران های خارج از شهر تعطیل است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که مصوبات جلسه های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا عملی شود و اگرچه برای افرادی هم سخت است، اما چاره ای نداریم و قانون است و باید بازرسی ها و پیگیری ها نیز به صورت مستمر انجام شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان شیروان نیز با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر وضعیت نسبتاً ثابتی در جهت ابتلاء شهروندان به کرونا و مراجعات سرپایی در سطح شهرستان داشته ایم، گفت: متأسفانه حدود ۵۰ درصد افرادی که تست کرونا داده اند مثبت بوده است و با وجود کمبود نیروی خدماتی و پرستار در جهت مراقبت از بیماران، این مشکل به صورت شبانه روزی و کار مضاعف توسط همه پرسنل بیمارستان انجام می شود.

سیده معصومه هاشمی با بیان اینکه روزانه بین 800 تا 1000 دز واکسن در روستاها و شهر شیروان تزریق می‌شود افزود: برای انجام واکسیناسیون کرونا هیچ کمبودی نیست و همچنین هیچ راهی جز تسریع در انجام آن نداریم، بنابراین افراد بالای ۶۰ سال می توانند با مراجعه به سالن ورزشی سپاه در ابتدای خیابان پاسداران حتی بدون ثبت نام در سامانه، واکسن دریافت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان شیروان گفت: دو تیم در نوبت صبح و دو تیم نیز در نوبت عصر در این سالن جهت انجام واکسیناسیون شهروندان عزیز مستقر هستند و اولین واکسن برکت نیز جهت خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در روز گذشته تزریق شد.

هاشمی از شناسایی ۱ مورد ابتلا به کرونای دلتا در سطح استان خراسان شمالی و همچنین از تعطیلی بوم گردی ها و تالارهای عروسی خبر داد و افزود: در روز عید قربان رستوران های بیرون بر و قنادی ها توسط شبکه بهداشت مورد بازدید ویژه قرار می‌گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیروان نیز گفت: شش نقطه در شهر جهت قربانی کردن دام های شهروندان با همکاری کمیته امداد حضرت امام (ره)، اداره های بهزیستی، جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی مشخص شده است.

سید سامان بربند با بیان اینکه برای عید سعید قربان هفت اکیپ ثابت و ده اکیپ سیار در کشتارگاه دام، میدان های دام و بخش‌های خصوصی آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، افزود: اطلاع رسانی و نصب بنر در سطح شهر انجام گرفته است که کشتار دام باید در مکان کشتارگاه‌ها انجام بگیرد. بر این اساس کشتار دام در معابر عمومی ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود اما در داخل منازل مشکلی ندارد.

وی گفت: سامانه 1520 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به تماس های شهروندان جهت درخواست اعزام کارشناسان دامپزشکی برای بازدید و بازرسی بهداشتی از دام های ذبح شده است.

جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به شهر، نصب چادر در مکان های پر تردد جهت اعلام تذکرهای بهداشتی با همکاری شبکه بهداشت و هلال احمر شهرستان شیروان، ارسال پیامک رعایت مسائل بهداشتی توسط نیروی مقاومت بسیج، راه اندازی تیم های آموزشی، نصب بنر و پوستر، ایجاد کانال های آموزشی در فضای مجازی توسط رابطین بهداشتی اداره ها، تبلیغات محیطی در بیمارستان ها، ضدعفونی کردن تاکسی های شهری هر روز ساعت ۱۱ در ایستگاه اتوبوس رانی، نصب تابلوهای هشدار دهنده توسط شهرداری در سطح شهر از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار