نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

معلمان ما هنوز از نظر جایگاه اجتماعی در قله قرار ندارند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت تاکنون رتبه‌بندی به هیچ وجه اجرا نشده و فقط ۵۰ درصد از قانون خدمات مدیریتی اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ما هنوز از نظر جایگاه اجتماعی در قله قرار ندارند

حمیدرضا حاج بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در همایش روایت آسمانی که به میزبانی کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران در بوستان نهج البلاغه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران هزینه‌های بالایی را برای پیروزی پرداخته و هر کدام از این هزینه‌ها گام‌های مهم و تعیین کننده در سطح جهانی و بین المللی داشته و البته این به این معنا نیست که ما مشکل نداریم.

او در ادامه با نگرشی در رابطه با تاریخ اسلام افزود: در زمان پیامبر اسلام آیاتی که بر پیامبر نازل شد دانشمندان و بزرگانی در راستای تحقیق قرآن برآمدند و این تحقیقات منجر به نوشتن کشف الآیات و دایره المعارف‌های قرآنی توسط افراد مسیحی و اروپایی شد و البته در تمامی مقالات علمی با موضوعات قرآنی و دایرة المعارف‌ها و کشف الآیات‌هابه اهل بیت(ع) هیچ اشاره‌ای نشده است.

حاج بابایی گفت: در زمانی اسپانیا مرکز تمامی ادیان اسلامی بود و دشمنان سعی کردند مسیر اسلام را در آنجا عوض کنند و به مردم اروپا گفتند که باید سه راه را در نظر بگیرید، از اسلام دست بردارند، از کشور مهاجرت کنند و یا کشته شوند.

او بیان کرد: فلسفه شهادت امام حسین (ع) زنده ماندن دین جدش بود و امام حسین (ع) در این رابطه هزینه بسیاری پرداخت کرد و اسلام طرفدار عقل و شعور است و در انقلاب اسلامی ما که بسیار در جهان پرآوازه است، باید اذعان کنیم اگر ما ده‌ها برابر هم شهید می‌دادیم با کاری که انجام شده است قابل مقایسه نبود.

او ادامه داد: مردم ما موفق شدند در انقلاب اسلامی اهل بیت (ع) و مکتب اسلام را به دنیا بشناسند و نقطه اصلی این مکتب شهید قاسم سلیمانی بود و گاهی وقتها یک سوال اشتباه پیش می‌آید که فردی می‌گوید پدر من برای چه شهید شد و در جواب این سوال باید گفت، که پدر شما شهید شد برای اینکه ما بتوانیم حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را به دنیا بشناسانیم و ما توانستیم اسلام سعودی را در مقابل اسلام حضرت زهرا (س) نشان دهیم و این اتفاق بسیار خوب و ثمره خون شهیدان ما است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تفکر در ما به وجود نیاید که اگر روزی حق فرزند شهید ضایع شد خدایی نکرده بگوییم که مسیر شهدا اشتباه بوده است، ما با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا چهره جهانی را عوض کردیم و در مقابل همه دشمنان دفاع جانانه کردیم و ایستادیم و از طرفی اگر می‌خواهیم مورد شفاعت شهدا قرار بگیریم باید در خط شهدا و ولایت باشیم.

حاج بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین نظام تعلیم و تربیت در طول ۴۲ سال گذشته گفت: کار زیادی انجام شد اما متأسفانه دولت‌ها آن صورتی که باید اولویت اول آنها آموزش و پرورش باشد، نبود و نگاه دوم و سوم به آموزش و پرورش داشتند. در هر دولتی باید حرف اول و آخر آموزش و پرورش باشد. ما چگونه می‌توانیم معلمی را که با چهارده میلیون دانش آموز سر و کار دارد بگوییم که این دانش‌آموزان را به قله برسان در حالی که خود معلم هنوز از نظر جایگاه اجتماعی در قله نیست.

او عنوان کرد: ما در جمهوری اسلامی هشت سال است که آموزش و پرورش را به طور کامل در حال فروش داریم و معلم را با کلاس به فروش می‌رسانیم و بزرگترین افتخاری که آموزش و پرورش در این موضوع دارد خصوصی سازی فضای آموزشی است و این نگاه امروز آموزش و پرورش است.

او تأکید کرد: اگر امروز ما ۳۰۰ هزار کمبود معلم داریم نشان داده است که در طول هشت سال گذشته خوب عمل نکردیم و در آینده مشکلات ما جدی تر خواهد شد و دولت جدید نیز هنوز باید مشکلات هشت سال گذشته را حل کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق آموزش و پرورش در زمینه سند تحول بنیادین اظهار کرد: در سال ۹۰ از این سند رونمایی شد ولی اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان خود را نشان خواهد داد.

او در زمینه طرح رتبه بندی معلمان نیز افزود: تاکنون رتبه‌بندی به هیچ وجه اجرا نشده است و فقط ۵۰ درصد از قانون خدمات مدیریتی اجرا شده است.

حاج بابایی اضافه کرد: دولت آینده وظیفه بسیار مهمی دارد و باید او را همراهی کرد تا به موفقیت برسیم و دولت و مجلس و در مجموع همگان باید در راه رضایت مردم گام بردارند و چنان اوضاع مملکت را خوب نشان دهیم که در دوره‌های بعد مردم با انتخابات قهر نکنند و البته قهر مردم با انقلاب نیست، مردم هنوز از انقلاب ۵۷ عقب نشینی نکردند، مردم با رفتار برخی از مسئولان قهر دارند.

او بیان کرد: مردم نماد خود را سردارسلیمانی می‌دانند و هر جایی که صحبت می‌کنیم می‌گویند که باید بر اساس مکتب جهادی شهید سلیمانی عمل کرد و مسئولان ما این نکته را بدانند که نباید از سفره انقلاب که در کنارش نشسته‌اند،آجر به آجر بگذارند و بالا بروند و با شایسته سالاری جهادی عمل کنند. فلسفه بعثت پیامبران هم محبت به مردم بود و ما باید یاد بگیریم که دیکته دیگران را تصحیح نکنیم، بلکه دیکته خود را تصحیح کنیم و در مجموع راه شهدا را قدر بدانیم.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار