دبیر بخش آفرینش‌های ادبی سی و نهمین جشنواره دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور

بیش از 50 اثر ادبی در بخش آفرینش‌های ادبی به مرحله نهایی راه یافتند

تهران (پانا) - دبیر بخش آفرینش‌های ادبی سی و نهمین دوره مسابقات دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور، با ابراز تأسف از این امر که کرونا از شور و شوق و هیجان جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان سراسر کشور کاست، گفت ارتباط‌های تصویری و صوتی در جشنواره، دامنه گسترد‌ه‌ای از مخاطب دانش‌آموز را در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 50 اثر ادبی در بخش آفرینش‌های ادبی به مرحله نهایی راه یافتند

محمد گودرزی دهریزی، دبیر بخش آفرینش‌های ادبی سی و نهمین دوره مسابقات دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور، با اشاره به این که این رشته از مسابقات به دو بخش شعر و داستان اختصاص دارد، گفت: در این دوره از جشنواره که البته مثل سال قبل به شکل مجازی برگزار می‌شود، از حضور شش داور استفاده کردیم.

او افزود: در بخش داوری داستان از استاد محمدرضا یوسفی، استاد جعفر پوزنده جانی و استاد امیرحسین رحیمی زنجان بر و در بخش شعر هم اساتید محترم مصطفی محدثی خراسانی، کمال شفیعی و اسماعیل الله دادی نیز مسئولیت داوری بخش شعر را بر عهده داشته‌اند.

گودرزی، با اشاره به این که بخش آنلاین داوری‌ها از روز ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود، جشنواره در هر بخش از دو داور دعوت به عمل آورده است، ادامه داد: داوران ما در بخش شعر میزبان ۵۱ نفر دانش‌آموز در حوزه آنلاین هستند و در بخش داستان نیز ۵۰ دانش‌آموز می‌آیند و از طریق صفحه اسکای روم با داوران گفتگو می‌کنند و هر دانش آموز، تقریبا دوازده دقیقه زمان دارد تا خود را به عنوان یک شاعر و یا یک نویسنده اثبات کند.

دبیر بخش آفرینش‌های ادبی سی و نهمین جشنواره دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور، با اشاره به این موضوع که داوران در همین زمینه‌ها، آثار را داوری و نتایج را اعلام می‌کنند، اظهار کرد: امسال به نظرم از لحاظ کمیت و کیفیت آثار به سان سال‌های گذشته بود و در این دو سال کرونا تأثیر خود را گذاشته است و به هر حال از بعضی از استان‌ها شرکت کننده نداشتیم و بعضی از آثار شاید کیفیت سال قبل و سال‌های قبل را نداشته‌اند.

گودرزی، ضمن ابراز تأسف از این امر که شیوع بیماری کرونا بر دوره‌های اخیر این جشنواره تأثیرات فراوانی داشته است، تصریح کرد: با این که شرکت تعداد آثار کمتری را در این دو دوره از جشنواره شاهد بوده ایم و کششی که در بچه‌ها وجود داشته است و آن شور و شوقی که آنها داشته‌اند تا آثار خویش را به صورت حضوری ارائه کنند، دیگر وجود ندارد و کمتر شاهد این دست از احساسات بود‌ایم، اما به هر حال خود جشنواره آنلاین هم ویژگی‌های خوبی دارد که این ارتباط‌ های تصویری و صوتی، دامنه گسترده‌ای از مخاطب را در بر می‌گیرد، این موضوع خود از جنبه‌های مثبت این جشنواره است.

دبیر بخش آفرینش‌های ادبی با اذعان به این امر که شاید نکته‌ای که گفتن آن در پایان ضروری به نظر می‌رسد، این است که یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش توجه به دانش‌آموزان اهل قلم است، تأکید کرد: مصداق واقعی این بخش، بیشتر در شعر و داستان می‌گنجد و باید یه این بخش توجه بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر شود، چرا که به هر حال، شاید اولین جایی که دانش‌آموزان به دنبال آموزش شعر می گردند و اولین جایی که دانش‌آموزان به عنوان شاعر شناخته می‌شوند، کلاس‌های درس و توسط معلم ادبیات است.

او در همین راستا یادآور شد: به طور طبیعی، نخستین جایی که این هنرمندان می‌خواهند اولین اثر خود را به منظور دیده شدن ارائه کنند، کلاس‌های درس است.

گودرزی با تأکید بر این مفهوم که باز هم باید بستر این گونه فعالیت‌ها در آموزش و پرورش فراهم شود که جشنواره فرهنگی و هنری فردا، این بسترسازی را تا به امروز افزایش داده است و باز هم باید به این بخش توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار