دبیر بخش هنرهای آوایی سی و نهمین دوره مسابقات دانشآموزان برگزیده سراسر کشور:
جشنوارۀ فردا باید در زمینۀ کشف و پرورش استعدادهای هنری گام بردارد
تهران (پانا) - دبیر بخش هنرهای آوایی سی و نهمین دوره مسابقات دانشآموزان برگزیده سراسر کشور عنوان کرد اگر کسی به فکر تهاجم فرهنگی است، نیازمند شناخت سنتها، زیبایی شناسی موسیقی اقوام و موسیقی اصیل ایران است و باید به آن توجه داشته باشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سعید مجیدی، کارشناس هنرهای آوایی وزارت آموزش و پرورش و دبیر بخش هنرهای آوایی سی و نهمین دوره مسابقات دانشآموزان برگزیده سراسر کشور، با اشاره به این موضوع که چند سالی است این بخش از جشنواره به او سپرده شده است، گفت: تلاش میکنیم تا در حوزههای مختلف پرورش هنرهای آوایی در دانشآموزان، از جمله لالایی خوانی، سرودهای محلی و سنتی، تکنوازی محلی، سنتی، کلاسیک و تکخوانی اشعار کلاسیک و سنتی دانشآموزان را فعال کرده، به تکاپو واداریم و نیروهای خوبی را پرورش بدهیم.
وی در ادامه با اشاره به این که در سال تحصیلی جاری، سرود در مدارس آموزش و پرورش تشکیل نشد، سعی داشتهاند بیشتر روی تکنوازیها، تکخوانیها و لالایی خوانیها تمرکز کنند، افزود: خود کرونا در برخی از موارد تأثیرات مثبتی را روی فعالیتهای دانشآموزی داشته است و دانشآموزان نسبت به کارهای فردی بیشتر گرایش پیدا کردهاند و چه از نظر کیفی چه از نظر کمی آثار بیشتر و بهتری به دست ما رسیده است.
مجیدی، با تأکید بر این مفهوم که در این حوزه کوشیدهاند داوران متخصص هر رشته را به صورت ۳ نفر، ۳ نفر دعوت کنند، ادامه داد: در این روند مرحله نهایی کشوری، بعد از بازبینی مراحل اولیه، دارای اجراهایی قابل ملاحظه است.
وی با اشاره به این موضوع که اگر کسی به فکر تهاجم فرهنگی است، نیازمند شناخت سنتها، زیبایی شناسی موسیقی اقوام و موسیقی اصیل ایران است و باید به آن توجه داشته باشد،اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا این استعدادها را پرورش بدهیم، در غیر این صورت موسیقی و فرهنگ ما به نابودی خواهد رفت چرا که این دو با هم رابطه مسقیم دارد.
مجیدی، با تأکید بر این مفهوم که رسانههای مجازی و ماهوارهها هرگز در این زمینه بیکار ننشستهاند و همواره در حال تاثیرگذاری بر روی فرزندان ما هستند و دقیقا به همین خاطر، است که ما باید مراقب موسیقی خودمان باشیم و از آن حمایت کنیم، حمایت، تشویق و تربیت موزیسینهای نسل آینده را یکی از مهم ترین راهکارهای تربیت هنرمندان در جامعه برشمرده و بر همین اساس، تصریح کرد: موسیقیهای اقوام، موسیقیهای محلی و گرایشهای آن همواره در جشنواره فردا مد نظر بوده است و این، یک نوع موسیقی خاص است که باید به آن توجه شود.
وی با اذعان به این امر که هیچ جشنوارهای بدون نگاه و جهتگیری نیست و هر جشنوارهای سمت و سو و اهداف خاص خودرا دارد، اظهار امیدواری کرد: این زندگی به سان دو امدادی است و همه یاید آن را پشت سر بگذارند و ما نیز باید خود را پرورش بدهیم تا با این زیبایی و فرهنگ اصیل و زیبای ایران باقی بمانیم.
ارسال دیدگاه