آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از داوری جشنواره «فردا» تا چگونگی برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش از اخبار داوری سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا آغاز شد که این جشنواره در اردوگاه شهید باهنر تهران از سوی دبیران و داوران برجسته در حال داوری است و این هفته با اخباری مبنی بر برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه ادامه یافت.

کد مطلب: ۱۲۰۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
از داوری جشنواره «فردا» تا چگونگی برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان

مهم ترین خبر هفته گذشته برگزاری مرحله داوری سی و نهمین دوره از جشنواره فرهنگی هنری فردا بود که به گفته علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان یکی از اتفاقات بزرگی است که در آینده فرهنگ و هنر این سرزمین نقش بسیار مهمی دارد و همین دانش‌آموزان هستند که در آینده، سکان فرهنگی جامعه را به دست خواهند گرفت و از این رو باید نیازها و دغدغه‌های آنها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش همچنین خبر داد انشالله با برنامه ریزی صورت گرفته و پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی که در شهریور امسال طراحی و از ابتدای چهلمین جشنواره فرهنگی هنری «فردا» برگزار خواهد شد برنامه ویژه ای برای برگزاری مهرماه سال جاری در مدارس کشور برگزار خواهد شد.

در همین رابطه علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اتفاق‌های خوبی که در این زیست بوم جدید در جشنواره فرهنگی و هنری «فردا» رخ داده است افزود: «این جشنواره توانست با سرعت در فضای مجازی حضور پیدا کند، البته توانست تهدیدی که به واسطه عدم حضور دانش‌آموزان ایجاد شده است را به یک فرصت تبدیل کند؛ همچنین ما موضوعات بیشتری را در دستور کار قرار داده‌ایم مانند حجاب و عفاف، توصیه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بحث جشنواره غدیر و موضوعات مختلف دیگر که در کنار این موضوعات مهم بود در دستور کار قرار داده شده است.»

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال تنوع موضوع مساله مهمی است گفت: «به دلیل تنوع زیاد رشته‌ها، فعالیت‌های گروهی مانند فعالیت‌های آوایی گروهی و نمایش‌نامه‌های گروهی را حذف کرده‌ایم، البته لازم به ذکر است که در این بین رشته‌های زیادی را نیز اضافه کردیم.»

گفتنی است که مراسم اختتامیه این جشنواره هفتم مردادماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.

در این هفته اخبار دیگر مبنی بر چگونگی برگزاری کلاس‌های تابستانی دانش‌آموزان و همایش ملی «نظام تربیت اَوان کودکی» را داشتیم همچنین اخبار دیگری سرتیتر اخبار آموزش و پرورش بود که مشروح آنان را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

آغاز بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از 26 تیرماه

سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش آوایی در مشهد از روز شنبه 26 تیرماه تا روز گذشته 5شنبه 31 تیرماه برگزار شد و در بخش پژوهشی از 2 مردادماه تا 7 مردادماه در سمنان برگزار خواهد شد که افتتاحیه این دوره مشترک است و اختتامیه آن به تفکیک برگزار می‌شود.

ثبت نام نهمی‌ها در «پادا» از 26 تیرماه

دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانستند از روز شنبه 26 تیرماه با مراجعه به پایگاه پادا «پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان»، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

حبیبی گفته است: پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته‌ آینده برگه هدایت تحصیلی سایر مناطق هم صادر شود.

کلاس‌های جبرانی برای کدام دسته از دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟

رضوان حکیم زاده در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با موضوع برگزاری کلاس‌های جبرانی برای فارسی و ریاضی پایه اول و دوم دبستان با بیان اینکه کلاس‌های جبرانی برای ضعف یادگیری دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه است اظهار کرد: برای دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی که در کارنامه برای دروس فارسی و ریاضی نمره قابل قبول و نیازمند تلاش ثبت شده و برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی که برای دروس ریاضی، علوم و فارسی قابل قبول و نیازمند تلاش ثبت شده برنامه جبرانی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: شرکت در این دوره اجباری نیست اما خواهش ما این است که خانواده‌ها این فرصت را جدی بگیرند.

ممنوعیت تشکیل کلاس‌های رسمی دانش‌آموزان از تابستان

به گفته علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تشکیل کلاس‌های درسی سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان از مهر آغاز می‌شود و تدریس زودهنگام مطالب درسی از تابستان در مدارس دولتی ممنوع است.

همایش ملی «نظام تربیت اَوان کودکی» برگزار شذ

همایش ملی «نظام تربیت اَوان کودکی؛ چشم‌انداز، تجارب و استلزامات» 27 تیرماه به‌صورت حضوری و مجازی در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش با بیان اینکه رها کردن تعلیم و تربیت اوان کودکی بی اعتنایی به فلسفه خلقت است تاکید کرد موضوع تعلیم و تربیت اوان کودکی از موضوعاتی است که باید قدر و اندازه آن شناخته شود.

خانواده‌ها نگران نباشند؛ در سامانه، امکان انتخاب چند مدرسه برای ثبت نام وجود دارد

وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه این همایش تاکید کرد درباره ثبت نام دانش‌آموزان هیج خانواده ای نگران نباشد برای تمام دانش‌آموزان تمهیدات صورت گرفته و در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد.

مهلت تایید نمرات دانش‌آموزان برای صدور نمون برگ هدایت تحصیلی

اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مهلت انتقال و تایید نمرات دانش‌آموزان برای صدور نمون برگ هدایت تحصیلی توسط مدیران مدارس و مناطق در پورتال همگام را اعلام کرد.

مجلس دانش‌آموزی بزرگترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است

علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست قطبی کمیسیون فرهنگی هنری، اجتماعی مجلس دانش‌آموزی بیان کرد مجلس دانش‌آموزی به عنوان یک دستاورد بزرگ تربیتی در نظام تعلیم و تربیت و ساختار تربیتی بزرگ در این نظام در کنار برنامه رسمی نظام تعلیم و تربیت است این مجلس بزرگ ترین عرصه تربیتی را برای دانش‌آموزان در سطح کشور فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه خط ملی 1570 تحت عنوان اورژانس ملی دانش‌آموزان هفته آینده افتتاح می‌شود افزود: مجلس دانش‌آموزی حلقه اتصال سیاستگذاران و کاربران سیاسی در سطح کشور است.

پر کردن اوقات فراغت در یک مسیر دینی و قرآنی دستاورد مسابقات قرآن است

کاظمی همچنین مسابقات و جشنواره‌ها را یکی از بزرگترین کارگاه‌های تربیتی در سطح کشور دانست و اعلام کرد دانش‌آموزانی که در این مسیر قرار می‌گیرند با چهره‌های قرآنی، تجربیات قرآنی، خود افزایی و خود توانمندی می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد فضایی در شبکه شاد تحت عنوان «انتخاب با شما» ایجاد شده است تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان با وارد شدن به این صفحه وارد فضای مسابقات قرآن شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار