مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

در راستای عدالت آموزشی 96 مدرسه زیر 5 دانش آموز در استان فعالیت دارد

بجنورد (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت در راستای عدالت آموزشی 96 مدرسه زیر 5 دانش آموز در استان فعالیت دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
در راستای عدالت آموزشی 96 مدرسه زیر 5 دانش آموز در استان فعالیت دارد

مهدی مودی در مراسم تقدیر از منتخبین طرح و برنامه های دوره ابتدایی استان خراسان شمالی با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ۳۵ درصد از دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته به شبکه شاد دسترسی نداشتند که این آمار با کمک خیرین ۱۵ درصد کاهش یافت و اکنون ۸۰ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی داشتند.

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ تبلت در سال تحصیلی گذشته مورد نیاز دانش آموزان استان بود که یکهزار و ۵۰۰ تبلت توسط خیرین و ۵۰۰ دستگاه تبلت نیز توسط مرکز آمار تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: این استان اندکی از میانگین کشوری شاخص کیفیت آموزشی فاصله دارد ، ولی در این خصوص بسته های تحولی مناسبی را طراحی کرده ایم تا بتوانیم این شاخص را ارتقا دهیم.

وی افزود: خراسان شمالی در شاخص عدالت آموزشی شرایط مناسبی دارد و در بحث پوشش تحصیلی خوب عمل کرده ایم بر این اساس دارای ۹۵۰ مدرسه زیر ۵۰ دانش آموز، ۱۹۰ مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز و ۹۶ مدرسه زیر پنج دانش آموز داریم.

مودی اجرای طرح خوانا در خراسان شمالی را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در ۶۰ آموزشگاه، ۴۷۶ کلاس درس برگزار شد و ۱۲ هزار و ۹۱۹دانش آموز را پوشش داد.

طرح خوانا برای تمام مقاطع دوره ابتدایی متناسب با سن و اهداف برنامه درسی دانش‌آموزان در مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن و نیز مهارت‌های زندگی، جرات‌پذیری، مسوولیت‌پذیری و ادب تدوین شده است.

وی در مورد اجرای طرح گویا در مدارس خراسان شمالی گفت: ۹۷۱ نوآموز پیش دبستانی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و سه هزار برنامه نوین آموزشی در این طرح تهیه شد.

بسته تحولی خوانا و در ذیل آن" کلاس گویا " ویژه نوآموزان رده های سنی یاد شده و پیش دبستانی قرار دارد.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار