تا اواخر وقت امروز؛

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ محموله جدید واکسن کرونا تا اواخر وقت امروز به خراسان جنوبی وارد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

کامبیز مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا شب گذشته به استان وارد شده است، گفت: با ورود محموله جدید واکسن کرونا تا اواخر وقت امروز، تلقیح واکسن در استان سرعت می‌گیرد.

مهدی زاده از راه اندازی دو مرکز تجمعی واکسیناسیون کرونا در مرکز استان خبر داد و افزود: دو مرکز تجمعی فردا سه شنبه در استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: در خراسان جنوبی در صورت وجود واکسن، قابلیت تلقیح ۴ تا ۵ هزار دُز واکسن کرونا در روز وجود دارد که با ورود محموله جدید، مشکلی در تلقیح واکسن در روز‌های آینده نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین از رفع مشکل سامانه salamat.gov.ir برای ثبت متقاضیان خبر داد و گفت: هم اکنون مشکل سامانه سلامت مرتفع شده و افراد ۵۰ تا ۶۰ سال می‌توانند برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی گفت: هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بدون ثبت نام در سامانه و دریافت نوبت انجام می‌شود و افراد ۵۰ تا ۶۰ سال نیز پس از ثبت نام و دریافت پیامک می‌توانند واکسن دریافت کنند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه ۸۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال استان واکسن دریادفت کردند، به دلیل ریسک بالای خطر بیماری بویژه سویه دلتا برای این افراد، از افراد دارای سن ۷۰ سال به بالا تقاضا می‌شود هرچه سریعتر برای دریافت واکسن خود اقدام می کنند.

وی در خصوص واکسن آسترازنکا گفت: محموله جدید این واکسن نیز هفته آینده وارد استان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار