رئیس‌جمهوری ۵۸۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی را افتتاح کرد

توصیه روحانی به دو وزیر درباره قیمت مواد غذایی

دولت کارنامه قابل قبولی در زمینه کشاورزی دارد/ کشاورزان کشور را از لحاظ مسائل غذایی از ۵۵ درصد خودکفایی به ۸۰ درصد رساندند/ ایجاد اشتغال برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر با افتتاح طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی

تهران (پانا) - بهره‌برداری از ۵۸۵ طرح تولیدی و زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور روز دوشنبه با فرمان رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه روحانی به دو وزیر درباره قیمت مواد غذایی

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در هشتاد و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی ۵۸۵ طرح تولیدی و زیربنایی در زمینه تولید محصولات غذایی زراعی و آبزیان و نیز صنایع تبدیلی را در سراسر کشور صادر کرد.

3 طرح آب و خاک به مساحت 66 هزار هکتار در اراضی سطح کشور، 443 طرح صنایع تبدیلی و غذایی ، 118 واحد گلخانه ای و 7 طرح زیربنایی در شرکت شهرک های کشاورزی کشور و همچنین 14 طرح آبزی پروری و زیربنایی شیلات در استان های هرمزگان، بوشهر ،قزوین و سیستان و بلوچستان از جمله طرح ها و پروژه هایی است که امروز با فرمان رئیس جمهور در سراسر کشور بهره برداری رسمی آن آغاز شد.

برای اجرای این ۵۸۵ طرح و پروژه ملی‌ که امروز بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز می‌شود، ۱۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر اشتغال پایدار و مستقیم ایجاد می‌شود.

روحانی قبل از صدور فرمان افتتاح طرح‌های آب و خاک در شهرستان کامیاران استان کردستان با ابراز امیدواری به اینکه همه مسوولان کشور در دولت بعدی بتوانند در کار بسیار مهم کشاورزی گام‌های بیشتری بردارند، گفت: در این دولت هم بحمدالله کارنامه، کارنامه قابل قبولی است که امروز به مردم ارائه می‌شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه اقدامات انجام شده در این حوزه، افزود: این گزارش نشان می‌دهد که کشاورزان محترم، مسوولین کشاورزی، مهندسین عزیز و همه تلاشگران هم در بخش کشاورزی هم در بخش آب (وزارت نیرو) در مجموع کار عظیم و بزرگی را به انجام رساندند که محصول آن را مردم عزیز کشور در زندگی خود و در خودکفایی‌ها و خود اتکایی‌هایی که امروز هست مشاهده می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: امروز تولید ما هم در برنج هم در شکر هم در زمینه روغن و نباتاتی که از آن روغن استخراج می‌کنیم هم در گندم و هم در آبزیان محصولات ما قابل ملاحظه است و می‌توانیم با هشت سال پیش مقایسه کنیم و این نشانگر تلاش همه عزیزان برای امنیت غذایی مردم بسیار خوب کشورمان است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: از کشاورزانی که با دست پاک و پرتلاش و پینه بسته‌شان کشور ما را از لحاظ مسائل غذایی خودکفا کرده و از 55 درصد خودکفایی به 80 درصد رساندند و این آمار نشانگر کار و تلاش بی وقفه همه عزیزان ما است، تشکر می‌کنم.

روحانی همچنین در آیین افتتاح 443 طرح صنایع تبدیلی و غذایی در دماوند با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی و غذایی در زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی و غذایی، گفت: در این دولت حرکت خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس‌جمهوری در ادامه به گلایه مصرف‌کنندگان از قیمت بالای مواد غذایی و محصولات بسته‌بندی شده، اشاره کرد و گفت: امروز مصرف‌کنندگان از هزینه بالای بسته بندی گلایه دارند، اگر بتوانیم با کمک و همکاری دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی کار کنیم که بسته بندی مواد غذایی با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار گیرد ارزشمند است.

روحانی به وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توصیه کرد همه تلاش خود را انجام دهند تا مواد غذایی با قیمت ارزان‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار