گفت و گو با رئیس کمیسیون صلح و حقوق بشر در مجمع جهانی ایثارگران

صلح و حقوق جهانی برای همه

تهران (پانا)- حسین احمدی؛ موسس و رئیس انجمن صلح وحقوق بشر جوانان ایران هدف اصلی انجمن را ایجاد صلح و حقوق جهانی برای همه دانست.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
صلح و حقوق جهانی برای همه

حسین احمدی، نماینده جوان صلح و سازش کشور در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به عضویت کشورهای دیگر و اقلیت های مختلف در انجمن در رابطه با هدف تشکیل این انجمن گفت: «بنده اولین جوان کشور بودم که نظریه تشکیل، انجمن صلح و حقوق بشر با توجه به شعار ما صلح جهانی و حقوقی برای همه را ارائه دادم.»

موسس انجمن صلح و حقوق بشر جوانان ایران، در ادامه اضافه کرد: «خدا را شاکریم که با کمک جوانان مستعدی که سراسرکشور حضور دارند؛ توانستیم انجمنی را به وسعت یک کشور بسازیم و هر روز در حال پیشرفت و گسترش هستیم.»

احمدی بیان کرد: «هدف از تشکیل انجمن از همان ابتدای تاسیس این بوده است که در کنار همه ی مردم جهان به خصوص کشور عزیزمان، با تمام تفکرات، قومیت ها، نژاد ها و هر دین و آیینی که هستند در صلح و آرامش با هم به مسئله حقوق بشر بپردازیم.»

وی با اشاره به فعالیت های گوناگون انجمن از جمله: حقوق کودکان کار، حقوق زنان، کانون اصلاح و تربیت و... تاکید کرد: «هدف از شکل گیری انجمن، کمک به این اقشار جامعه و همنشینی و گفت و گو در زمینه آیین ها و تفکرات و تفاوت های مختلف است.»

نماینده جوان صلح و سازش کشور در رابطه با نحوه شکل گیری انجمن صلح و حقوق بشر جوانان ایران افزود: «جامعه ما، یک جامعه مستعد است و مردم شریف ایران انسان های آگاه و با سوادی هستند. به نظر بنده، جوانان مستعد سراسر کشور در عرصه های علم وفناوری، مسائل جهادی، مسائل دینی و مذهبی و... فعالیت دارند و برای کشور افتخارآفرینی می کنند. من احساس کردم جایی میان، تمامی تشکل های گوناگونی که بنیان گذاشته شده، خالی است و حس کردم می توانم، این جای خالی را با جوانان عزیز کشور که درکناربنده هستند با تمام قدرت و تلاشمان پرکنم.»

احمدی افزود: «امیداورم روزی، نه تنها کشور ما؛ بلکه تمام جهان و جوانان کشورهای دیگر هم به ما بپیوندند و با همین قدرت، دست صلح و حقوق همگانی را به هم بدهند و چه چیزی بالاتر و ارزشمند تر از این است؟!»

وی همچنین در رابطه با تاثیرگذاری جوانان در انجمن صلح و حقوق بشر جوانان بیان کرد: «جوانان عنصر اصلی هر جامعه ای هستند.آن ها قطعا در زمینه به این وسیعی که در سرتاسر کشور عزیزمان است بسیار موثر هستند و در عرصه صلح و حقوق بشر همه یجوانان به پای کارآمدند و عشق می ورزند.»

وی خاطرنشان کرد:«من امیدوارم که تمام مسئولین در جریان باشند که جوانان پای کار آمدند و در این زمینه آغاز به فعالیت کردند و انتظار حمایت از سوی مسئولین بزرگوار کشور را داریم.»

احمدی در خصوص ارتباط دانش آموزان با انجمن بیان کرد:«رابطه دانش آموزان عزیز کشورمان ،با انجمن مطلوب است و نکته قابل توجهی که وجود دارد، انجمن ما محدودیتی سنی ندارد و از نوجوانان تا بزرگسالان با تجربه، کشور عزیزمان در انجمن حضور دارند.»

وی اضافه کرد:«انجمن متشکل از، فعالین دانش آموزی، فعالین دانشجویی، فعالین حوزه های سلامت، فعالین حوزه مهندسی، معماری و تکنولوژی و ... هستند که در هر گروه سنی انجمن حضور پررنگی دارند.»

موسس و رئیس انجمن صلح و حقوق بشر جوانان در رابطه با نقش و تاثیر اعضای انجمن افزود: «بنده، واقعا میبالم به تک تک اعضای انجمن و همچین جوانان پاک و معصومی که در این راه قدم نهاده اند و حضور این جوانان باعث افتخار است و بچه ها فعالیت های پژوهشی و علمی را به پژوهشکده ما می رسانند و این نوع پشتکار و اراده و این هم زیستی و اتحادی که بین دانش آموزان سراسر کشور، با هر دین و آیین مختلفی از جمله: «یهودی و مسیحی و... به وجود آمده، قابل تحسین است.»

موسس انجمن صلح و حقوق بشرجوانان ایران، در رابطه با برنامه های آینده انجمن جوانان ایران افزود: «انجمن ما برنامه هایی ازقبیل:« حمایت از نوجوانان وجوانان، کمپ های ترک اعتیاد و... در دارد و یکی از برنامه های پیش رو؛ سوال و چالش هایی است که در زمینه کمپ های اعتیاد پیش آمده، باید پیگیری کنیم و اقدامات موثری را در جهت ترک جوانان کشورانجام دهیم و این را در آینده عملی خواهیم کرد. از جمله برنامه های بلند مدتی که داریم، سفر به کشور های دیگر، که بسیاری از نمایندگان ما درآن کشورها حضور دارند است که انشالله با این دوستان به گفتگو می نشینیم و این برنامه ها در انجمن اتفاق خواهد افتاد.»

احمدی در رابطه با شرایط عضویت در انجمن صلح و حقوق بشر جوانان بیان کرد:«ما خارج از محدودیت سنی، پذیرای تمام دوستان درسراسر کشور هستیم. فعالان دانش آموزی، دانشجویی و....از هر قشری. نکته حائز اهمیت انجمن ما حضور، تمامی اقشارجامعه دانش آموزی و بزرگسالان است که عضو شوند و ما را، برای اهدافی که درآینده داریم یاری کنند.»

وی در کلام پایانی عنوان کرد: «امیدوارم، جهانی به دور از خون ریزی، به دور از ظلم، ستم و خشونت داشته باشیم و عدالت در کل جهان برقرا شود. شاید نشود عدالت را در گوشه گوشه دنیا برقرار کرد. اما نباید نشست و باید، دست به تلاش برد. باید همه جوانان به سمت اهداف کشور و جهان قدم برداریم و امیدوارم قدم های ما، همانطور که تابه امروز بی ثمر نمانده است، در آینده هم بسیار پر ثمرباشد. امید است، انجمن صلح و حقوق بشر جوانان ایران در آینده های دور؛ همچنان پایدار، با شعار، صلحی جهانی و حقوقی برای همه پابرجا باشد.»

خبرنگار دانش آموز پانا؛ سارینا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار