مسیب‌زاده: حضور در مسابقات قرآن عترت و نماز برای دانش آموزان بُرد-بُرد است

مشهد(پانا) -مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان قرآنی را نخبه و از بهترین‌ها دانست و گفت بالاترین زکات برای دانش‌آموزان قرآنی این است که هر کدامشان سفیر این کار ارزشمند باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: حضور در مسابقات قرآن عترت و نماز برای دانش آموزان بُرد-بُرد است

به گزارش ستاد خبری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور، محمدرضا مسیب زاده با تاکید بر اینکه تربیت در فضای حقیقی و در فضای چهره در چهره صورت می‌گیرد، گفت: ما تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردیم و با تغییر روش ها اجازه ندادیم که صدای قرآن عترت و نماز و ارزش ها و نادیده گرفته شود و به گوش نرسد.

شبکه شاد بستر اصلی برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز است

وی ادامه داد: حضرت آقا بارها و بارها تاکید فرمودند که فضای مجازی را دریابید و اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب سلامی است. ما خوشحالیم که این شرایط باعث شد فضای مجازی را به اجبار درک کنیم و فکر می‌کنم دانش آموزان و فرهنگیان ما در این دوره شیوه خوبی را برای تحصیل را تجربه کردند. ایجاد شبکه شاد یک اتفاق بسیار مهم بود، فارغ از تمامی نگرانی ها، شبکه شاد اکنون یک شبکه خوب و پرکاربرد است و بستر اصلی مسابقات نیر همین شبکه اجتماعی است.

کشوری که آموزش و پرورش پویا داشته باشد، نیروی انسانی بهتری خواهد داشت

مسیب زاده گفت: همیشه تاکید داشتیم که محور تحول جامعه، نیروی انسانی است، کشوری که نیروی انسانی خوب داشته باشد پیشرفت می‌کند و نیروی انسانی یعنی همان آموزش و پرورش. اگر کشوری آموزش و پرورش پویا و با انگیزه ای داشته باشد، نیروی انسانی بهتری خواهد داشت.

وی افزود: سال گذشته که کار برگزاری مسابقات به صورت مجازی را آغاز کردیم بسیار نگران بودیم، به این دلیل که بسیاری از زیرساخت ها مهیا نبود ولی الآن که به گذشته نگاه می کنیم، می بینیم اتفاقات ارزشمندی افتاده و خدا را شاکریم که پیشگام بودیم و می‌گویم که وظیفه ما بوده است.

مسابقات یک راه ایجاد انگیزه و یک رقابت در کنار رفاقت است

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مسابقات یک راه ایجاد انگیزه و یک رقابت در کنار رفاقت است و می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: مسابقه نوعی ویترین برای فعالیت های ماست، در مسابقه است که ما می‌توانیم در طول سال یک ارز اندام عمومی داشته باشیم و یک کار تبلیغی ترویجی را معرفی کنیم. در این بیست و اندی سال برنامه های متعددی را تجربه کردیم از جمله جشنواره ها، آموزش و مسابقات و من به عنوان یک کارشناس این حوزه می گویم بهترین شیوه ایجاد انگیزه مسابقات است و از این منظر تا جایگزین بهتری پیدا نکنیم این کار را رها نخواهیم کرد.

حضور در مسابقات قرآن عترت و نماز برای دانش آموزان کاملا برد _برد است

مسیب زاده گفت: زکات علم نشر دادن آن است و نشر این کار در واقع این است که هر کدام از دانش آموزان قرآنی ما یک سفیر باشند. این دانش آموزان واقعا نخبه و از بهترین ها هستند و بالاترین زکات برای این دانش آموزان این است که هر کدامشان سفیر این کار ارزشمند در مدارس و جامعه باشند و فراموش نکنند که این مسابقات فقط یک ابزار است و مهم نیست که چه کسی مقام کسب می کند و چه کسی نه، باید توجه کرد که ما در مسابقات قرآن عترت و نماز بازنده نداریم و این مسابقات برای دانش آموزان کاملا برد برد است و در همین راستا وظیفه کسانی که به مراحل بالاتر می‌روند بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار