توافق حکومت افغانستان و طالبان بر ادامه مذاکرات بدون آتش‌بس

حکومت افغانستان و طالبان بر حفاظت از تأسیسات و زیربناهای افغانستان، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و کمک‌ به مردم با توجه به شرایط کرونایی به توافق رسیدند

تهران (پانا) - هیئت‌های حکومت افغانستان و طالبان، پس از دو روز گفت‌وگو در دوحه قطر، توافق کردند که مذاکرات را ادامه دهند اما طبق اعلامیه منتشرشده طالبان هیچگونه توافقی درباره آتش‌بس بین دو طرف صورت نگرفته است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توافق حکومت افغانستان و طالبان بر ادامه مذاکرات بدون آتش‌بس

به گزارش طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی که رهبری هیئت حکومت افغانستان را در این دور گفت‌وگوها به‌عهده داشت، از دولت قطر برای میزبانی از مذاکرات صلح و همراهی دیگر کشورها قدردانی کرد.

عبدالله از اراده جدی حکومت برای صلح در افغانستان اطمینان داد و گفت که مذاکرات در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

دو طرف درباره توافقاتی که در این دو روز حاصل شده‌ است، چیزی نگفتند. اما همزمان با این نشست، محمد نعیم، سخنگوی طالبان در توئیتی یک اعلامیه‌ شش ماده‌‌ایی را منتشر کرد که در آن دو طرف توافق کرده‌اند که مذاکرات را ادامه خواهند داد.

در ماده سوم این اعلامیه آمده‌ است که دو طرف متعهد هستند که مذاکرات را ادامه می‌دهند.

در مادۀ چهارم هم درباره حفاظت از تأسیسات و زیربناهای افغانستان گفته‌ شده‌است و همین‌طور دو طرف تأکید کرده‌اند که از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند و با توجه به شرایط کرونایی، به نیازمندان کمک‌های بشری برسانند.

هرچند انتظار می‌‎رفت برقراری آتش‌بس دستکم سه روزه در سه روز عید قربان یکی از توافقات آنی دو طرف باشد، اما چنین چیزی در اعلامیه دو طرف ذکر نشده‌است و عبدالله عبدالله و ملابرادر نیز در این باره چیزی نگفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار