قاسم‌پور: دانش‌آموزان سرمایه‌های علمی و فرهنگی آینده کشور هستند

تهران(پانا) - سی و نهمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی «فردا» به ایستگاه پایانی رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قاسم‌پور: دانش‌آموزان سرمایه‌های علمی و فرهنگی آینده کشور هستند

فرهاد قاسم‌پور، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش پرورش در مراسم پایانی جشنواره فرهنگی «فردا» گفت: این جشنواره دارای شش حوزه شامل هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی و بخش نقد است.

وی در ادامه بیان کرد: در این جشنواره چهار میلیون و 582 هزار و 362 نفر از طریق سامانه همگام ثبت‌ نام کردند که در بین این افراد 334 هزار نفر در بخش فیلم و هنرهای نمایشی حضور پیدا کرده و 147 هزار‌ نفر در بخش آوایی ثبت نام کردند، و در ادامه یک میلیون و 552 هزار نفر در بخش کتابخوانی و ادبی حاضر هستند؛ 261 هزار نفر نیز در قسمت رسانه و فضای مجازی و دو میلیون و 243 هزار نفر هم در بخش‌های متعدد هنرهای دستی و تجسمی شرکت کردند؛ همچنین 44هزار نفر نیز در بخش نقد حضور پیدا کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: در بخش نقد، شش نوع نقد وجود دارد که عبارت است از نقد شعر، نقد داستان، نقد فیلم، نقد موسیقی، نقد بازی‌های رایانه‌ای و نقد آثار تجسمی، که به هر حال جزو بخش‌های نو‌پای جشنواره محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: شش هزار و547 اثر از مجموع این چهار میلیون و 500 هزار اثر به دبیر‌خانه با مسئولیت پور‌بخش و همکاران دیگر در کانون سمیه در شهرستان‌های استان تهران در دبیرخانه رسیده است و از مجموع این شش‌هزار اثر به صورت تفکیک شده و داوری شده، حدود دو هزار اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده؛ در بین این 2 هزار اثر حدود 800 نفر برای مرحله راستی‌آزمایی، این چند روزه مهمان ما هستند.

قاسم‌پور در ادامه اظهار کرد: لازم به ذکر است کسانی که امروز به عنوان مجریان و عوامل اجرایی در ارتباط با دانش‌آموزان ما را همراهی می‌کنند، در کنار دوستانی که در جشنواره در حال پشتیبانی بخش‌های دیگر هستند، در حقیقت مهمترین عوامل این جشنواره هستند که از نظر بنده لبه تماس آموزش و پرورش با خانواده هستند، یعنی اگر دانش‌آموزی در مناطق دور افتاده بخواهد وارد جشنواره شود به کمک این عزیزان نیازمند است.

وی افزود: از یک سو دانش‌آموزانی که با عوامل اجرایی این جشنواره ارتباط دارند مهمترین سرمایه‌های فرهنگی این کشور هستند یعنی در همین لیست دانش‌آموزان در سال‌های آینده افراد مطرح کشور حضور دارند، بنابراین اینها سرمایه‌های علمی و فرهنگی کشور هستند که با آنها در ارتباط هستیم.

قاسم‌پور خطاب به مجریان جشنواره گفت: زمانی که عوامل اجرایی جشنواره با دانش‌آموز تماس می‌گیرید و صحبت می‌کنند، دانش‌آموز تنها نیست و یک خانواده پشت او است، بنابراین تک‌تک رفتار‌های شما، کلماتی که بیان می‌کنید و آنچه که ازسوی شما به دانش‌آموز گفته می‌شود بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: آخرین بحث بنده بحث تکریم است که بر حفظ حرمت دانش‌آموز و خانواده دانش‌آموز تاکید می‌کنم. به هر حال این دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند و رفتار ما در تعامل با آنها سرنوشت‌ساز است.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار