ثبت اطلاعات بیش از 250 سمن در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه

تهران (پانا) - مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت اطلاعات جامع بیش از 250 نهاد مردمی در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه ثبت و تایید شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت اطلاعات بیش از 250 سمن در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه

به گزارش اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، احمد هنری بیان کرد: این اطلاعات شامل موضوع فعالیت تخصصی سمن­ها، دامنه فعالیت نهاد (ملی، استانی و شهرستانی)، شماره ثبت، شماره مجوز، آدرس پستی و شماره تماس است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه گفت: دامنه فعالیت نهادهای ثبت‌نام‌کننده در سامانه مشارکت‌های مردمی در سه سطح ملی، استان و شهرستان است.

هنری با اشاره به اینکه در سال 1399 اطلاعات بیش از 38000 هزار سمن تهیه و در بانک اطلاعاتی این اداره کل ثبت شد، افزود: از این تعداد 1800 سمن در حوزه امور خیریه و نیکوکاری، تعداد 1500 نهاد مردمی در زمینه بهداشت و سلامت، 1200 سمن در حوزه‌های پیشگیری، 1200 سمن در حوزه‌های فرهنگی، تعداد 800 سازمان مردم‌نهاد در امور خانواده و زنان، 760 سمن در حوزه بهزیستی و توانبخشی، 660 سمن در زمینه محیط زیست، 660 سمن درباره آسیب‌های اجتماعی و 420 سمن در زمینه حقوق کودکان فعالیت دارند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضاییه اظهار کرد: از 38000 سمن شناسایی شده، 20 هزار نفر آنها از اعضای هیات امنای مساجد سراسر کشور و 2200 نفر از خادمان بقاع متبرکه هستند.

سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه به آدرس: https://mosharekat.eadl.ir وارد نمایند تا پس از تایید اطلاعات آنان از طریق مراجع ذیصلاح، به صورت رسمی در اجرای برخی از برنامه‌ها با قوه قضاییه مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار