راه اندازی مراکز پیش دبستانی دولتی در استان‌ها ضروری است

کرج(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت راه اندازی مراکز پیش دبستانی دولتی برای تحت پوشش قرار دادن تمام کودکان در استان‌های کشور از جمله البرز ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مراکز پیش دبستانی دولتی در استان‌ها ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، یونس جاوید اظهارداشت: خانواده ها برای ثبت نام فرزندانشان در مراکز پیش دبستانی می بایست شهریه پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فضای مدارس دولتی برای تشکیل کلاس های پیش دبستانی به افرادی که دارای مجوز پیش دبستانی هستند پس از انجام مراحل قانونی اجاره داده می شود، خاطرنشان کرد: همه کلاس های پیش دبستانی که در مدارس دولتی و غیر دولتی تشکیل می شود، دارای شهریه هستند.

وی شهریه مراکز پیش دبستانی را هشتاد درصد شهریه مدارس غیر دولتی ذکر کرد و یادآورشد: شهریه پیش دبستانی های فضای مازاد مدارس دولتی نیز احتمال دارد تا هفته آینده مشخص شود.

جاوید نسب تصریح کرد: در صورتی که از سوی وزارتخانه پیش دبستانی مجازی که درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فعال شد، ادامه پیدا کند در استان البرز نیز آموزش مجازی پیش دبستانی ها تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی از اول خردادماه درالبرزآغاز شده، اضافه کرد: پیش بینی می شود حدود ۲۰ هزار نفر درمراکز پیش دبستانی این استان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: خانواده های البرز برای ثبت نام فرزندانشان در دوره پیش دبستانی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: ثبت نام نوآموزان نیز در دوره پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی منوط به انجام سنجش سلامت است.

وی افزود: امسال پیش بینی ۴۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در مدارس استان البرز را داریم.

جاوید نسب ادامه داد: اکنون تعداد ۳۴ پایگاه سنجش در استان البرز برای سنجش نوآموزان ورود به دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی فعالیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار