افشاگری یک نشریه درباره فشارهای نتانیاهو به ترامپ برای حمله به ایران

تهران (پانا) - نشریه نیویرکر در گزارشی فاش کرد که نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کرده او را برای حمله به ایران تحت فشار قرار دهد اما رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مانع از آن شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افشاگری یک نشریه درباره فشارهای نتانیاهو به ترامپ برای حمله به ایران

به گزارش ایسنا، نشریه نیویرکر در گزارشی نوشت: آخرین باری که مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور صحبت کرد، سوم ژانویه ٢٠٢١ بود که موضوع صحبت نیز برنامه هسته ای ایران بوده است. در حقیقت میلی در ماه های آخر دوران فعالیت ترامپ به شدت در تلاش بوده است که اطمینان یابد رئیس جمهور کشورش برای باقی ماندن در قدرت و تغییر نتیجه انتخابات، به ایران حمله نخواهد کرد.

به نوشته نیویرکر، مارک میلی بسیار نگران این بوده است که ترامپ با پافشاری روی اقدام نظامی علیه ایران موجب به وجود آمدن یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه شود.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت که در حقیقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله در واپسین روزهای ریاست جمهوری ترامپ به سختی تلاش کرده و او را تحت فشار قرار داده بود اما مارک میلی به ترامپ هشدار داده بود: اگر دست به چنین کاری بزنی یک جنگ لعنتی رخ خواهد داد.

بنابر این گزارش، مارک میلی پیش از آن نیز نسبت به پیامدهای گسترده درگیری میان اسرائیل و فلسطینی ها هشدار داده و در عین حال بر این باور بوده است که ترامپ خواهان جنگ نیست اما تحت تاثیر نتانیاهو و عوامل تحریک آمیز مختلف در تلاش برای یک حمله موشکی بوده است.

در ادامه گزارش نیویورکر آمده است: افراد جنگ طلب ضد ایرانی اطراف ترامپ را احاطه کرده بودند و او به بنیامین نتانیاهو نیز بسیار نزدیک بود، کسی که علی رغم آشکار شدن شکست ترامپ در انتخابات ٢٠٢٠ سعی داشت او را برای حمله به ایران متقاعد کند.

این نشریه همچنین افزود: علاوه بر نتانیاهو، مایک پمپئو وزیر امورخارجه و مایک پنس معاون رئیس جمهور خواهان اقدام علیه ایران بودند اما ترامپ، باوجود نزدیکی عقایدش با نخست وزیر اسرائیل درقبال ایران، در نهایت تصمیم گرفت که از این ایده بگذرد و دست به اقدامی علیه ایران نزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار