مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

پروژه مهر نقشه راه و محور فعالیت‌های آموزش و پرورش است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت پروژه مهر نقشه راه و محور فعالیت های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر نقشه راه و محور فعالیت‌های آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب گفت: زمینه هویت بخشی، تمدن سازی و ساختن ایرانی سربلند در آموزش و پرورش صورت می گیرد و این نهاد اساسی ترین مسئولیت را در این زمینه برعهده دارد.

وی با بیان این که سال های طلایی زندگی دانش آموزان امانتی در دست ماست، اظهار کرد: باید پاسخگوی هدایت و تربیت صحیح دانش آموزان باشیم، تابستان فرصتی مغتنم است برای برنامه ریزی صحیح و دقیق، موانع و مشکلات همیشه وجود دارند اما با همفکری باید مهارت و دانش لازم را کسب کنیم و همه تلاش کنیم مشکلات مربوط به حوزه کاری خود را با تدبیر لازم حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت در استان پهناور کرمان باید در حوزه کاری خود با اخلاق مداری و تکیه بر روابط انسانی با سایر دستگاه ها هم تعامل و همکاری داشته باشیم، رفتار ما در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق به گونه ای باید باشد که اولویت اول کاری فرمانداری ها و بخشداری ها، پیگیری برنامه ها و فعالیت های نظام تعلیم و تربیت باشد.

اسکندری نسب گفت: برای آغاز سال تحصیلی آینده باید برنامه ریزی برای آموزش حضوری باشد، پروژه مهر به عنوان پروژه ای ملی، محور و نقشه راه آموزش و پرورش است و با برنامه ریزی دقیق و مدون باید آمادگی صد در صدی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و آمادگی روحی و روانی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: معلمان را باید توانمند کنیم و فرصت تابستان را مغتنم بشماریم، نحوه پوشش تحصیلی دانش آموزان و نقاط قوت و ضعف را باید بررسی کنیم، اگر آسیب شناسی دقیقی داشته باشیم برنامه ریزی بهتری می توانیم انجام دهیم تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تاکید بر جلب رضایت ارباب رجوع گفت: تعطیلی پنجشنبه ها تا پایان مرداد و دورکاری نباید منجر به کم کاری کارکنان دستگاه های دولتی شود و کارکنان در روزهای دورکاری باید آمادگی لازم را برای برقراری ارتباط تلفنی با مافوق و ارباب رجوع داشته باشند و بایستی در ساعت اداری در دسترس باشند.

اسکندری نسب همچنین در خصوص ساماندهی ثبت اسناد املاک، راهکارهای علمی و عملی برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، فرهنگ سازی و اقناع ذهنی و روحی جامعه هدف برای بازگشایی مدارس برای تبدیل به یک دغدغه همگانی، توجه به پژوهش سراهای دانش آموزی، هدایت تحصیلی، تحلیل افت و رشد تحصیلی، ارتقای شایستگی های حرفه ای معلمان، توجه ویژه به پوشش پیش دبستانی، بیمه آتش سوزی و سرقت مدارس، برگزاری مطلوب مانور پروژه مهر، تعیین تکلیف بیسوادان و...مطالبی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار