کودکان کاری که نه تحصیل می‌کنند، نه سرپناهی دارند

رودهن(پانا)- سال‌هاست جامعه با موضوعی به‌نام کودکان کار مواجه است که‌ متأسفانه خیابان‌ها هر روز شاهد صحنه‌هایی ناخوشایند از کار این نوع کودکان است. کودکانی که بجای تحصیل و علم ‌آموزی و پشت میز و نیمکت‌های مدرسه نشستن، در حال دستمال کشیدن، نظافت شیشه‌های ماشین‌ها و زباله‌گردی هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کودکان کاری که نه  تحصیل می‌کنند، نه سرپناهی دارند

کودکان کار چشم به راه یاری و نگاه محبت آمیز انسان‌های نوع دوست دارند تا التیامی بر زخم‌های دل‌های آنان باشد. اگر نتوانیم دست نیاز آنها را بگیریم و آنها را از این دنیای سخت نجات دهیم، حداقل دید خود را به آنها محبت آمیز کنیم، زیرا نگاه آنان حکایت از سختی‌ها و فراز و نشیب‌هایی است که بیش از سن خود متحمل شدند.

مینا معزپور معلم خیر آموزش و پرورش رودهن است که سال‌هاست به همراه چند تن از دوستانش دست در کار خیر دارد و با عشق و نیت امیرالمومنین علی (ع)، دست نیازمندان را گرفته و لبخند شادی را بر لبان آنها شکوفا ساخته است.

او در خصوص برنامه‌های خود به پانا اظهار کرد:«تقریبا ۳ سال است که به همراه چند تن از دوستانم خانم‌ها، حنیفی، شهریاری، تقی زاده و همدانی که همیشه کمک و همیار من در این امر خیر بودند برای کودکان کار غذا تهیه و توزیع می‌کنیم. این کار خدا پسندانه را برای رضای الهی و دادن غذای گرم به این کودکان که از نعمت خانواده بی بهره‌اند، انجام می‌دهیم.»

معزپور بیان کرد:« زندگی این کودکان به سختی می‌گذرد، نه خانواده و نه غذای گرمی و نه دست نوازشی بر سر آنها وجود دارد. تعداد آنها به ۱۵۰ نفر می‌رسد که ۱۰۰ نفر در خیابان کامیون‌داران و ۵۰ نفر در کشتارگاه در منطقه رودهن زندگی می‌کنند.»

او خاطرنشان کرد:«این کودکان علاقه به تحصیل دارند اما به دلیل اینکه مشغول به کار هستند امکان تحصیل ندارند مگر اینکه آموزش و پرورش در این راه مساعدت کند. در بین این بچه‌ها هم اتباع افغان هستند و هم کودکانی که از جاهای دور برای کار آمده‌اند و امکان تحصیل ندارند. وقتی با خیلی از آنها صحبت می کنیم، می‌گویند وقت ما فقط به کار اختصاص داده شده و فرصتی برای تحصیل برای ما مهیا نشده است.»

این معلم خیر در خصوص همکاری و مشارکت سازمان‌ها تصریح کرد:«هیچ ارگان یا سازمانی با ما همکاری ندارد و تمام هزینه‌های این کار، دلی و مردمی است. در رابطه با سرپناه دادن به این کودکان نیز باید بگویم به منظور سرپناه دادن به این کودکان، چند باری در شهرداری جلساتی گذاشته شد اما متأسفانه فعلا" جایی برای اسکان آنها پیدا نکردیم، هرچند شهردار رودهن در این زمینه و کارهای خیر با ما همکاری داشته‌اند.»

خبرنگار دانش‌آموز: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار