در توئیتی مطرح شد؛

پاسخ ظریف به اتهام آدم‌ربایی آمریکا علیه ایران

تفنگداران وابسته به آمریکا در خاک همان کشور برای ترور رهبران ونزوئلا و هائیتی برنامه می‌ریزند/ پیش از سنگ‌اندازی به سوی دیگران خودتان را درست کنید

تهران (پانا) - وزیر خارجه کشورمان به اتهامات اخیر آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک این کشور پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ ظریف به اتهام آدم‌ربایی آمریکا علیه ایران

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز جمعه در توییتی نوشت:

«تفنگداران وابسته به آمریکا در خاک همان کشور برای ترور رهبران ونزوئلا و هائیتی برنامه می‌ریزند درحالی که دولت آمریکا روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به آدم‌ربایی - که به شدت مسخره و بچه‌گانه بوده- پنهان‌می‌کند. پیش از سنگ‌اندازی به سوی دیگران خودتان را درست کنید.»

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی در بیانیه‌ای مدعی شد «اف‌بی‌آی» تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ربودن «یک فعال» را در خاک آمریکا خنثی کرده است. تهران، این ادعای واشنگتن را «مضحک» خوانده و آن را در راستای تلاش واشنگتن برای «احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش شده خود» توصیف کرده است.

بعد از طرح این اتهام، مقام‌های دولت آمریکا به موج‌سواری بر روی این ادعای اثبات‌نشده‌ پرداختند.

این در حالی است که پنتاگون روز پنجشنبه اعتراف کرد شماری از عاملان کلمبیایی ترور رئیس‌جمهور هائیتی، در آمریکا تعلیم دیده‌اند و تاکنون چند آمریکایی هم در ارتباط با این ترور بازداشت شده‌اند.

«خورخه رودریگز» رئیس مجمع ملی ونزوئلا روز سه‌شنبه در کاراکاس گفت که «سی‌تی‌یو» شرکت امنیتی مستقر در آمریکا که در ترور «ژووِنل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی مشارکت داشته، در توطئه علیه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ هم دخیل بوده است.

پیش از ترور رئیس‌جمهور هائیتی، نیکلاس مادورو با اشاره به سفرهای رئیس سیا و یک مقام ارشد ارتش آمریکا به کلمبیا و برزیل از طرح واشنگتن برای ترور سران کاراکاس خبر داد. مادورو گفته بود سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نهادهای نظامی این کشور در حال برنامه ریزی برای ترور او هستند.

مادورو سال ۲۰۱۹ هم یک بار از طرح ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و فشار او به کلمبیا برای ترور او و سرنگونی دولت ونزوئلا خبر داده بود. رئیس‌جمهور ونزوئلا آن زمان گفته بود: «شکی نیست که دونالد ترامپ دستور کشتن مرا صادر کرد و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیایی گفته که مرا بکشند».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار