معاون درمان علوم پزشکی گیلان خبر داد:

 130 بیمارمبتلا به کرونا، طی شبانه روز گذشته در بیمارستانهای گیلان بستری شدند

مسافرت؛ جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم است

رشت ( پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
 130 بیمارمبتلا به کرونا، طی شبانه روز گذشته در بیمارستانهای گیلان بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: مهمترین عامل رشد بیماری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه مسافرت های زیاد به استان گیلان است.

وی مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود: در حال حاضر 470 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تنها طی شبانه روز گذشته 130 بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: شاهد افزایش بیماری در شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود و آستانه اشرفیه هستیم و از مردم می خواهیم به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دهنادی مقدم، مهمترین پروتکل بهداشتی را فاصله گذاری اجتماعی حداقل دو متر دانست و خاطرنشان کرد: از حضور در مکان های تجمع از جمله رستوران ها و قهوه خانه ها و بانک ها و نواحی خاص ساحل دریا پرهیز کنید.

وی همچنین بر رعایت بهداشت فردی شامل شست وشو و ضد عفونی کردن مرتب دست ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در همه مکان ها به ویژه سرویس های عمومی الزامی است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پیدایش کروناویروس از نوع دلتا در کشور و استان، بیان کرد: قدرت سرایت و کشندگی دلتا چند برابر ویروس انگلیسی و قدرت سرایت و کشندگی ویروس انگلیسی چند برابر ویروس اولیه کرونا ست، بنابراین اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی دوچندان شده و با قاطعیت باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از مسافرت و مسافرپذیری بپرهیزیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار