حسینی خبر داد

نوبت گیری ۵۲ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نوبت گیری ۷۴۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان که ۵۲ درصد آنها را دربرمی گیرد، در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نوبت گیری ۵۲ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در حاشیه بازید از طرح‌های آموزشی شهرستان جوین خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش سلامت به منظور اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در کشور فعال شده است.

وی اظهار داشت: ۲۰ هزار نیروی انسانی برای سنجش سلامت دانش آموزان نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی ساماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت سال تحصیلی پیش رو، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۶۰۰ هزار پیش‌دبستانی مورد سنجش قرار می گیرند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در استان خراسان رضوی نیز تاکنون سلامت ۳۷ هزار نوآموز سنجش شده است و پایگاهای سنجش در حال فعالیت هستند.

حسینی ادامه داد: پارسال با وجود شرایط کرونایی، بیش از ۹۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در کشور، مورد سنجش قرار گرفته بودند.

وی با اشاره به نیاز کشور به ۲۱۰ مدرسه استثنایی، افزود: در یک سال گذشته عملیات اجرایی ۱۴۲ مدرسه در نقاط مختلف کشور آغاز شده است که از این تعداد بیش از ۶۰ باب به بهره برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار