تعطیلی 540 روزه مرکز نگهداری از معتادان متجاهر مازندران

ساری (پانا)- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با انتقاد از تعطیلی طولانی مدت مرکز ماده 16 استان، عنوان کرد آغاز به کار مجدد این مرکز در حوزه وظایف بهزیستی و استانداری مازندران است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی 540 روزه مرکز نگهداری از معتادان متجاهر مازندران

به گزارش اداره کل دادگستری مازندران، از سرگیری فعالیت مراکز ماده ۱۶ استان مازندران برای مقابله با اعتیاد باید به یکی از دغدغه‌های جدی ارگان‌ها و نهادهای مقابله با مواد مخدر تبدیل شده شود.

وجود معتادان متجاهر و نبود مراکزی که پس از جمع‌آوری به این مراکز منتقل شوند یکی از دغدغه‌های جدی است که در جلسات مختلف توسط فرمانده انتظامی استان مازندران هم مورد بحث قرار گرفته است.

سیدمرتضی موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران هم وارد گود منتقدان تعطیلی طولانی مدت مرکز ماده ۱۶ استان مازندران شده و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که پس از شیوع بیماری کرونا به جد پیگیر آن هستیم راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد در استان است.

وی گفت: تنها مرکز بازپروری ترک اعتیاد مازندران در قاجار خیل یک‌سال و چند ماه تعطیل است و دستگاه‌های مربوطه استان نتوانستند کار در این مراکز را مجددا شروع کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به فعالیت همه مراکز ماده ۱۶ کشور در استان‌ها، گفت: مازندران جزو پنج استانی است که باید این مراکز در همان آغاز شیوع کرونا فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سرگیری فعالیت این مجموعه در حوزه وظایف بهزیستی و استانداری مازندران است که ظاهرا برای تامین هزینه دچار مشکل شدند.

موسوی اضافه کرد: در آخرین مصوبه‌ای که شورای پیشگیری استان مازندران داشته، رئیس کل دادگستری مسؤولیت پیگیری این مجموعه را به بنده واگذار کرده که رایزنی‌ها رای آغاز به کار مجدد آن در دستور کار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خلاء تعطیلی مراکز ماده ۱۶ کمپ‌ها را فعال کرده و به همه دادستان‌ها نامه زدیم که این مراکز را تحت نظارت خودش درآورده و بهزیستی را هم موظف به پرداخت هزینه‌های مربوطه کردیم.

موسوی با اعلام اینکه در گام نخست استانداری مازندران باید پیگیر این موضوع باشد، افزود: کمبود امکانات گرمایشی و سرمایشی یا تجهیزات درمانی مانع فعالیت مجدد آن شده البته احتمال شیوع کرونا هم را به مشکلات موجود باید اضافه کرد، اما این دلیل بر تعطیلی طولانی مدت نمی‌تواند باشد، چرا که در زندان‌ها با وجود شیوع کرونا این موضوع به خوبی مدیریت شده و با ارائه مرخصی زمینه جلوگیری از شیوع کرونا در زندان فراهم شده است.

وی در پایان گفت: در ماده ۱۶ با وجود اینکه کل بیماران آنها ممکن است به ۵۰ تا ۱۰۰ نفر برسد اقدام خاصی برای از سرگیری فعالیت آن انجام نشده و دادگستری استان پیگیر این موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار