بزرگترین شهربازی قم افتتاح شد

قم(پانا)- آئین افتتاح بزرگترین شهربازی و بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم با حضور مسئولانی استانی و مدیریت شهری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین شهربازی قم افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، مراسم افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم با حضور استاندار قم، شهردار قم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

افتتاح شهربازی غدیر(سرزمین سرگرمی خانواده) به‌عنوان بزرگ‌ترین شهربازی قم و بهره‌برداری بوستان طراوت، آغاز عملیات عمرانی بوستان کوهسار و مرحله دوم بوستان جنگلی رضوان از پروژه‌های امروز شهرداری در راستای اجرای طرح «قم در مسیر تحول» بود.

با اجرای این طرح‌ها که برای آن اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص‌یافته، علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی برای ۸۵ نفر، ۵۸۰ هزار مترمربع نیز به فضای سبز جدید موجود اضافه می‌شود.

این شهربازی در بوستان غدیر واقع در بلوار غدیر با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال و در مدت چهار سال احداث، تجهیز و در حال حاضر نیز در مساحتی به وسعت ۴۷ هزار مترمربع که ۳۰ هزار مترمربع آن شهربازی و ۱۷ هزار مترمربع نیز پارکینگ بوده آماده بهره‌برداری شده است.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به ایجاد فضای تفریحی گردشگری برای شهروندان و زائران شهر قم، تقویت نشاط اجتماعی برای کودکان، نوجوانان و جوانان و همچنین ایجاد اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و توسعه اقتصاد شهری عنوان کرد.

از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به بزرگ‌ترین شهربازی در استان قم در مقیاس مساحت و تعداد دستگاه‌ها اشاره کرد. استفاده از دستگاه‌های سبک و سنگین به روز در مجموعه ازجمله دستگاه "ترن یو" به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه ترن یو در مقیاس ملی است.

ایجاد فضای سبز با گونه‌های آب شیرین در داخل مجموعه به همراه پارکینگ اختصاصی از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه است.

برای این طرح بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ساخت این بوستان که در بلوار بصیرت پردیسان واقع‌شده از ۱۳۹۷ آغاز شده و در مدت سه سال در فضایی به وسعت ۵۰ هزار و ۳۴۰ مترمربع آماده بهره‌برداری و افتتاح‌شده است.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به توسعه فضای سبز تفرجگاهی، افزایش سرانه فضای سبز منطقه و همچنین ایجاد شادابی و تفریح شهروندان اشاره کرد.

نمازخانه، بوفه تنقلات، سرویس بهداشتی، پارکینگ، کمپلکس بازی و ورزشی به همراه سکوهای نشیمن از امکانات و زیرساخت‌های موجود در بوستان طراوت پردیسان قم است.

احداث این بوستان که در انتهای خیابان ظهور و نزدیک کوه دو برادران واقع‌شده، از سال ۱۳۹۶ بااعتباری بالغ‌بر ۴۸ میلیارد ریال آغاز شده و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
این بوستان دارای فضای سبز به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع بوده که شامل امکاناتی از جمله نمازخانه، بوفه تنقلات، سرویس بهداشتی، پارکینگ، کمپلکس بازی و ست ورزشی و همچنین سکوهای نشیمن است.
از جمله اهداف کلان احداث این پروژه می‌توان به توسعه فضای سبز تفرجگاهی در منطقه، افزایش سرانه فضای سبز منطقه و ایجاد شادابی و تفریح برای شهروندان اشاره کرد.

این بوستان قرار است بااعتباری بالغ‌ بر ۴۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
بوستان جنگلی رضوان در مساحت ۴۰۰ هزار مترمربعی در انتهای بلوار محتشم کاشانی جنب تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شماره یک واقع‌شده است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
توسعه فضای سبز تفرجگاهی در منطقه، افزایش سرانه فضای سبز منطقه و ایجاد شادابی و تفریح شهروندان از جمله اهداف کلان احداث این پروژه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار