کاهش سن ابتلا در موج پنجم کرونا

قم(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم کاهش سن ابتلا به بیماری کرونا را یکی از ویژگی های موج جدید این بیماری دانست و از مردم خواست از عادی انگاری در این موضوع بپرهیزند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سن ابتلا در موج پنجم کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، «محمدرضا قدیر» رییس این دانشگاه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با ابراز تأسف از ورود قم به منطقه قرمز کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۶۰ نفر از آنان وخیم است.
وی افزود: متأسفانه میانگین روزانه بستری جدید در استان، به ۸۰ نفر رسیده است که نشانه تداوم روند صعودی ابتلا و بستری کرونایی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: مردم باید بدانند که در پیک جدید این بیماری، شاهد کاهش سن ابتلا هستیم، ضمن آن که اضافه وزن هم به عنوان یکی از ریزفاکتورها در مبتلایان جدید دیده می شود.
وی با بیان اینکه دو بیمارستان امام رضا (ع) و امام علی بن ابی طالب (ع) در حال اضافه شدن به سه بیمارستان فعلی پذیرای بیماران کرونایی در استان است اضافه کرد: برخی دیگر از بیمارستان های قم نیز برای پذیرش احتمالی بیماران کرونایی آماده می شوند تا در صورت نیاز بتوان از ظرفیت آنان استفاده کرد.
قدیر، تأمین اکسیژن و دارو را یکی از چالش های این روزها در موضوع بیماران کرونایی دانست و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از چالش ها، پرداختی های معوّق شده بیمه ها به مراکز بهداشتی و درمانی است که سبب شده تا پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان به تعویق بیفتد.
وی با بیان این که تاکنون بیش از ۷۱ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است اظهار کرد: واکسن ایرانی و خارجی به اندازه کافی در استان وجود دارد و از این رو از همه اولویت های سنّی اعلام شده بویژه افراد ۶۵ تا ۷۰ سال تقاضا داریم پس از ثبت نام در سامانه سلامت، نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.
قدیر با تاکید بر این که میزان استقبال از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در قم مطلوب نیست اذعان کرد: روز گذشته تنها حدود هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است که عددی قابل توجه نیست، بنابراین با توجه به ورود کشور به موج جدید بیماری کرونا لازم است تا تشویق و ترغیب عمومی به واکسیناسیون علیه این بیماری به اوج خود برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار