تغییر نماینده هیات عالی گزینش ریاست‌جمهوری در وزارت کشور

تهران (پانا) - حسین همراهی نماینده وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت کشور در مراسم تودیع و معارفه علی شمس و رحمت موسیوند؛ نمایندگان سابق و جدید هیات عالی گزینش کشور، نهاد گزینش را ویترین سیستم اداری و دولتی دانست و گفت خرد ورزی در حین پایبندی به قوانین و اصول، پرهیز از هر گونه افراط و تفریط، تسهیل و روانسازی و حفط کرامت انسانی از رویکردهای گزینش است.

کد مطلب: ۱۲۰۰۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نماینده هیات عالی گزینش ریاست‌جمهوری در وزارت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین همراهی نماینده وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت کشور در مراسم تودیع موسیوند و معارفه شمس به عنوان نماینده جدید هیات عالی گزینش وزارت کشور با اشاره به جایگاه خطیر گزینش در نظام اداری و استخدامی کشور؛ گفت: گزینش ویترین سیستم اداری و دولتی است و باید تمام تلاش در جهت معرفی این ویترین به جامعه و مجموع کارکنان دولت انجام گیرد.

همراهی با بیان اینکه وزارت کشور با توجه به جایگاه حاکمیتی اش گسترده ترین مجموعه گزینش را در کشور دارد؛ گفت: قانونمداری و توجه به مرّ قانون رویکرد اصلی هیات گزینش در مجموعه وزارت کشور و نهادهای تابعه اش در سطح استانداری ها و فرمانداری هاست و امید می رود این روند قانونی در دوره جدید استمرار داشته باشد.

نماینده وزیر کشور در هیات مرکزی گزینش وزارت کشور با تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در توجه به خرد ورزی و پایبندی به اصول قانون در مجموعه نهاد گزینش در کشور گفت: به سهم خود در وزارت کشور همواره رویکردی قانونمدارانه و توجه به کرامت و شان انسانی داشته ایم.

وی در این خصوص گفت: اصل اساسی بر برائت؛ پرهیز از تنگ نظری، افراط و تفریط بوده و سعی بر روان سازی و تسهیل سازی در مجموعه وزارت کشور و نهادهای تابعه اش بوده است.

همراهی با اشاره به اینکه باید با جانب احتیاط، دوراندیشی و فرصت دهی به فردی که دچار خطا و نقصان شده؛ برخورد کرد؛ گفت: همواره تلاش بر اصلاح و امید آفرینی بوده و تا جایی که امکان داشته سعی بر این بوده که فردی که نقض قانون داشته و امکان جبران بوده؛ فرصت جبران داده شده است.

در ادامه این نشست علی شمس نماینده جدید هیات عالی گزینش با اشاره به اینکه بایستی با عملکرد و کردار درست و قانونمند تصویری مثبت و امید افرین از مجموعه نهاد گزینش به مردم و کارکنان دولت ارائه دهیم؛ تصریح کرد: این مهم در گرو عملکرد کوشا و فعال مجموعه نیروهای گزینش است که با محوریت و پایبندی به قانون، در جهت فراهم سازی برای انتخاب افراد شایسته و کاردان در مجموعه سیستم اداری حرکت کنند.

شمس همچنین گفت: باید شایسته ها را گزینش کنیم و این امر نیازمند تقویت آموزش و توجه به دانش است و باید این مهم در بخش گزینش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده جدید هیات عالی گزینش در بخش دیگری از صحبت هایش به لزوم شایسته سنجی، شایسته گزینی و شایسته گماری اشاره کرد و گفت: باید افراد را متناسب با تخصص و دانش فنی شان گزینش کنیم و این امر نقش موثری در ارتقای کارآمد نظام اداری خواهد شد.

وی در پایان به مهم ترین مسئولیت نهاد گزینش یعنی شایسته داری اشاره کرد و گفت: نباید با انتخاب و به کارگیری افراد دیگر, رسالت گزینش تمام شده باشد. بایستی افراد را حفظ و چه بسا پرورش و تقویت کرد.

در پایان این نشست موسیوند نماینده سابق هیات گزینش برای علی شمس نماینده جدید هیات عالی گزینش ابراز موفقیت در مسئولیت جدیدش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار