هدایت تحصیلی 40 درصد از دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی به سمت رشته های فنی

ارومیه(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اعلام کرد بر اساس ابلاغ وزارت متبوع 40 درصد از دانش‌آموزان پایه نهم استان باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند و تحقق این مهم نیازمند تلاش مدیران مناطق استان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی 40 درصد از دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی به سمت رشته های فنی

«بابک حشمت» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در جلسه توسعه کمی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش با هدایت تحصیلی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه آموزش مهارتی و نیز سیاست کلی آموزش و پرورش کشور باید در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی گام برداریم.

این مقام مسئول، رشته های مهارتی را بهترین بستر برای ارتقاء شاخص اشتغال زایی در سطح کشور عنوان کرد و افزود: توزیع دانش آموزان در رشته های تحصیلی باید بر اساس نیاز جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: تبلیغ و معرفی رشته های هنرستانی، فرهنگسازی در بین خانواده ها، برون سپاری برای ایجاد رشته های هنرستانی و تعامل با اولیا از طریق انجمن اولیا و مربیان برای افزایش گرایش به سمت رشته های فنی بسیار موثر خواهد بود.

حشمت با بیان اینکه پژوهش و آسیب شناسی موانع گرایش دانش آموزان به سمت رشته های فنی ضرورت دارد؛ خاطر نشان کرد: برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای باید در راستای ایجاد علاقه مندی در بین دانش آموزان و اقناع خانواده ها گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب مدیران توانمند و شایسته برای هنرستان‌ها افزود: توسعه کمی و کیفی هنرستانها در دستور کار قرار دارد و سال گذشته ۶میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانهای استان اختصاص یافت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: سال گذشته 30درصد دانش آموزان استان به سمت رشته های فنی هدایت شدند که از شاخص تعیین شده فاصله دارد و برای سال جاری باید به 40 درصد برسد.

گفتی است در این جلسه در خصوص سهمیه بندی مناطق جهت میزان هدایت تحصیلی پیش بینی شده برای رشته های فنی در سال تحصیلی آینده بر اساس دستورالعمل وزارتی بحث و تبادل نظر شد.

صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران مناطق 24 گانه آموزشی استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار