واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی که تسهیل‌گری شده و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است، در سالروز تاسیس سازمان بهزیستی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

وحید قبادی‌دانا در آیین واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی سازمان بهزیستی، موضوع توانمندسازی جامعه هدف است که اشتغال و مسکن یکی از مهم‌ترین آنهاست، اظهار کرد: نهضت ایجاد و احداث مسکن برای جامعه هدف سازمان بهزیستی امروز در سازمان جاری است که این اقدام با کمک دستگاه‌های مختلف در سطح کشور و استفاده از همه ظرفیت‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه بودجه موجود سازمان بهزیستی برای احداث مسکن آنقدر کم و ناچیز است که امکان انجام کارهای بزرگ در احداث مسکن برای جامعه هدف را محدود می‌کند، گفت: کل بودجه مسکن سازمان بهزیستی ۶۵ میلیارد تومان است که با قیمت‌هایی که امروز از مسکن در شهرها و روستاها شاهد هستیم، ممکن است تعداد محدودی مسکن را ساخت. در این زمینه سعی کردیم از کمک‌ همه ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم.

به گفته قبادی‌دانا، از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون، ۱۴۲ هزار واحد مسکونی تسهیل‌گری و در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است. گروه‌های هدف معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای دو عضو معلول، فرزندان مستقل شده از مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی و بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر جهش خوبی را در حوزه مسکن در سازمان بهزیستی تجربه کردیم، افزود: از سال ۹۷ تاکنون، ۴۷ هزار و ۵۴۰ واحد واگذار شده و ۳۳ هزار و ۸۹۴ واحد در دست احداث است. در سال ۹۷، ۱۳ هزار واحد در سال ۹۸، ۱۵ هزار واحد، در سال ۹۹، ۱۷ هزار واحد و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۲۴۰۰ واحد واگذار شده است. امروز نیز به یمن سالروز تاسیس سازمان بهزیستی شاهد واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی که تسهیل‌گری و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است، هستیم؛ این کار در ۲۹ استان کشور به صورت همزمان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی منازل مسکونی که امروز واگذار می‌شود، ۴۶۰ میلیاردتومان است که ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض، ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیارد تومان شامل هزینه‌های معافیت از انشعابات آب، برق و فاضلاب بوده است.

قبادی‌دانا افزود: با همه این تلاش‌ها، اما متاسفانه حدود ۱۶۹ هزار نفر از خانوارهای جامعه هدف همچنان پشت نوبت دریافت تسهیلات و شرایط لازم برای واگذاری مسکن هستند. اما با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین اقدام مجلس شورای اسلامی، در بودجه ۱۴۰۰ مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی گذاشته شده که امید است تخصیص پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: البته در این سال‌ها کمک‌های شایان توجهی را از وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سپاه پاسداران و قرارگاه محرومیت‌زدایی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بسیج سازندگی، انجمن خیرین مسکن‌ساز و خیرین دریافت کردیم و اگر این نهضت پویا و فعال به کار خود ادامه می‌دهد، فقط به لطف الهی و حمایت‌های همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و مردم بوده است.

قبادی‌دانا این را هم گفت که البته بخشی از جامعه هدف، زمین موردنیاز را هم نداشتند و ندارند، با رایزنی‌هایی که در دست انجام است و با همکاری و مشارکت وزارت راه و شهرسازی در پی این هستیم که بتوانیم خبرهای خوشی را در زمینه اختصاص زمین‌های لازم برای احداث واحدهای مسکونی، برای خانوارهایی که زمین و مسکن ندارند، اعلام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار