زنگ خطر پیک پنجم کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد

ارومیه (پانا) - رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی از آغاز پیک پنجم بیماری کرونا در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر پیک پنجم  کرونا در آذربایجان‌غربی به صدا درآمد

به گزارش شورای اطلاع‌رسانی بیماری کرونا، علی احمد آقاپور، در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان درباره وضعیت کرونا استان بیان کرد: در هفته های گذشته تعداد بیماران بستری حاد تنفسی در تراز ۵۰۰ نفر بود، اما این روند افزایش یافته و اکنون به تراز ۶۰۰ نفر در استان رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام یافته در کشور، تعداد بیماران مبتلا و بستری روند افزایشی داشته و درواقع وارد پیک پنجم بیماری شده ایم، گفت: سرعت انتقال ویروس کرونا با واریانت انگلیسی ۹۰ درصد بالاتر از ووهان چین و واریانت هندی ۴۰ درصد بالاتر از انگلیسی است بنابراین ویروس کرونای هندی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان درباره موثرترین راهکار مبارزه با کرونا ابراز کرد: موثرترین راهکار واکسیناسیون است، اما همزمان با واکسیناسیون باید پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک نیز در اولویت باشد.

آقاپور افزود: باتوجه به اینکه ایمنی کامل دو هفته بعد از تزریق دوز دوم آن ایجاد می شود لازم است افرادی که واکسن دریافت می کنند همچنان از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی درباره مقایسه با واکسیناسیون در کشورهای همسایه بیان کرد: وضعیت کشورهای همسایه از جمله ترکیه و ارمنستان با کشور ما متفاوت بوده و آنها تحریم نیستند در حالی که کشور ما در تحریم است و شرایط کشور ما متفاوت است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا افزود: واکسن های تولید شده در سطح دنیا معمولا دارای کارایی بیش از ۹۰ درصد در کاهش مرگ و میر و بستری هستند بنابراین اولین واکسنی که در دسترس قرار می گیرد به عنوان بهترین واکسن قابل استفاده است.

وی در ادامه افزود: بعضا مقایسه درستی میزان تزریق واکسن بین استان ها صورت نمی گیرد زیرا سهمیه واکسن استان ها توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و وزارت بهداشت براساس جمعیت هر استان سهمیه جداگانه ای ایجاد می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار