امانی: ستون اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و موثر است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت نیروی انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و مؤثر در امر تعلیم و تربیت، ستون اصلی آموزش و پرورش است. 

کد مطلب: ۱۱۹۹۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امانی: ستون اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و موثر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بیست و دومین روز از تیرماه ۱۴۰۰، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش در شورای معاونین آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: مهم نیست چند روز در آموزش و پرورش کار می‌کنیم، مهم این است که حتی اگر یک روز در این دستگاه فعالیت می‌کنیم دیدگاه و برنامه روشنی داشته و ماندگار باشیم، به فرد بعدی که به جای ما می‌آید این دیدگاه روشن را انتقال دهیم، چراکه این کار می تواند بزرگترین هدیه یک فرد به جامعه باشد.

وی افزود: باید به مانند کوهنوردهای حرفه ای که برای اولین بار یک مسیر را باز می‌کنند، مسیر خود را ثبت و ضبط کنید تا راه برای نفرات بعدی هموار شود.

امانی تاکید کرد: ستون آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص، کارآمد، اثربخش و مؤثر در امر تعلیم و تربیت است اما در کشور با معضل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی بیان داشت: اگر دیدگاه و برنامه روشنی داشته باشیم که بتوانیم شاخص‌هایی را برای ارتقاء و بهبود کیفیت نیروی انسانی تعریف نموده و روش‌ها و برنامه‌های مطلوبی برای این کار در اختیار داشته باشیم، پس از اندازه گیری نتایج آن، می توانیم بگوییم به چه میزان از کیفیت بهبود نیروی انسانی ارتقا پیدا کرده ایم.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش یعنی معلم، ارزشیابی، الگوی مدیریت مدرسه و محتوا، که هر حوزه فعالیت‌های مختص خود را می‌طلبد و هر استان برای ارتقای عملکرد معلمان خود به یک طرح شفاف، روشن و چند لایه برای گروه‌های مختلف مخاطبان خود نیاز دارد که در صورت وجود زیرساخت های لازم می تواند تا 95 درصد برنامه ها را در فضای مجازی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این فضا باید به معلم راهکار و آموزش داد که چگونه شروع کند، پیش رود، تکلیف دهد، امتحان بگیرد، درس را به پایان ببرد، دانش‌آموزان در خانه چه کارهایی انجام دهند، کار های انفرادی و گروهی چه باشد اما در عین حال باید به او آزادی عمل داده شود.

امانی با اشاره به محور ارزشیابی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ارزشیابی یعنی اینکه ما در هر لحظه بتوانیم بگوییم نبض کار چگونه می زند که البته ارزشیابی فقط از دانش آموزان نیست، تمام نظام آموزشی باید ارزشیابی شود. از همین رو بهتر است برای شاخص های کیفی برنامه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: شاخص‌هایی که مربوط به نقش و کارکردهای مدرسه است طبیعتاً از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: بهترین عامل رصد مدارس، ارزشیابی از طریق راهبران آموزشی است که اطلاعات کیفی خوبی به ما می‌دهند و دستگاهی که به بلوغ سنجش و ارزشیابی رسیده است، می‌تواند تولیدات خود را به جامعه عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تحولی می توانند معلم را از معلم آماتور به معلم طراح آموزشی تبدیل کند، تاکید کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان در حوزه طرح بوم پیشتاز بوده و کارهای تولیدی استان اصفهان را به بقیه استان‌ها معرفی شده است، همچنین از مدیران مدارس اصفهان به عنوان مدرسین کشوری استفاده شد،، چرا که گزارشی که از اصفهان به دست ما رسید فوق العاده بود.

امانی تغییر در محتوای درسی را اقدامی تاثیر گذار دانست و افزود: استان اصفهان مهد تمدن، اصالت و فرهنگ است که این سرمایه‌های عظیم اجتماعی و فرهنگی مسئولیت آور است.

وی تاکید کرد: تا لحظه ای که کار می‌کنیم با دانش‌آموزان عهد بسته‌ایم و تا آخرین لحظه از تعهد خویش عقب نمی کشیم و با همان انرژی دقیقه اول به کارمان ادامه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار