معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری تهران:

سواد،دروازه توسعه پایدار است

تهران (پانا) - جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس شورای سوادآموزی استان، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر اعضاء شورا در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سواد،دروازه توسعه پایدار است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حسن بیگی معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری تهران گفت: به منظور تحقق توسعه انسانی بایستی سوادآموزی در اولویت قرار گیرد و اگر توسعه پایدار می‌خواهیم دروازه آن "سواد" است.

او افزود: بخشی از جامعه در گذشته به دلایل مختلف از آموزش و سواد محروم مانده است و سوادآموزی فرصتی برای برقراری عدالت آموزشی است، بحمدا... بخش اعظم ماموریت‌هایی که برای سوادآموزی تعیین کرده بودیم در این حوزه محقق شده است و ضرورت دارد فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان با تمام ظرفیت ها در این امر کمک کنند.

حسن بیگی تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات استانی جهت تحت پوشش بردن برخی فعالیت‌ها و ایجاد انگیزه در آموزش دهندگان و سوادآموزان می‌توان گامی مؤثری برداشت.

معاون استاندار با تأکید بر همکاری و همراهی فرمانداران و بخشداران در جهت ریشه‌کنی بیسوادی، ایجاد بسترهای تبلیغاتی، تخصیص فضا و امکانات جهت عرضه و فروش محصولات و دستاوردهای سوادآموزان مراکز یادگیری را از دیگر برنامه ها در این فرآیند توصیف کرد.

در ادامه این جلسه محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به بکارگیری همه ظرفیت‌ها در شناسایی بی سوادان و کم سوادان؛ همفکری، همیاری، شناسایی، جذب، ایجاد انگیزه و ترغیب بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه ۱۰ تا ۴۹ از عمده‌ترین اولویت ها و وظایف شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی است.

دبیر شورای پشتیبانی استان نقش سازنده دستگاه‌ها در ایجاد بستر مناسب برای شناسایی و هدایت و راهبری بیسوادان و معرفی آنها به آموزش و پرورش جهت علم آموزی و حذف بی‌سوادی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: هدف اصلی شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان شایسته است تعامل و همکاری لازم را با نهضت سوادآموزی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار