صفوی: آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند در غرب آسیا بمانند

تهران (پانا) - دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا  با بیان اینکه آمریکایی‌ها شکست راهبردی خوردند، تاکید کرد نیروی انتظامی، قهرمانانه فداکارانه و مظلومانه از مرز‌ها تا شهر‌ها ایستاده است و با همه فتنه‌ها مقابله می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صفوی: آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند در غرب آسیا بمانند

به گزارش سپاه نیوز؛ سرلشکر پاسدار یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در مراسم رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا گفت: آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و خاورمیانه شکست استراتژیک خوردند. دشمنان ما دچار زوال و افول هستند و همان گونه که شکست آمریکا را در افغانستان دیدیم باید بگویم آمریکایی‌ها هرگز نمی‌توانند در غرب آسیا بمانند و امروز شاهدیم که آمریکایی‌ها در قبال ایران شکست خوردند و ایران قدرت اول منطقه خاورمیانه است.

صفوی در ادامه گفت: خدای سبحان را شاکرم که به بنده جا مانده از قافله شهدا، فرصت داد در این جلسه نورانی شرکت کنم؛ سلام و صلوات بر شهیدان، جانبازان و آزادگان سرافراز می‌فرستم؛ بر مجاهدان نیروی انتظامی و بر بیش از ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی، بیش از ۲۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سلام وصلوات می‌فرستم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا "مدظله العالی" با اشاره به نقش نیرو‌های کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس مطرح کرد: عزیزان کمیته انقلاب اسلامی از همان اوایل جنگ تحمیلی، تیپ تشکیل دادند و شاهد جانفشانی این عزیزان در قالب لشکر "روح الله" بودیم که واقعا قهرمانانه و جانانه برای دفاع از آب و خاک این کشور جنگیدند.

رحیم صفوی با قدردانی از حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی"؛ نماینده، ولی فقیه در نیروی انتظامی و سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: هر دوی این عزیزان از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) بودند و برادر عزیزم سردار "اشتری" یکی از فرماندهان لشکر امام حسین (ع) بود.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آیین رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا اشاره کرد: بخش‌هایی از کتبی که امروز شاهد رونمایی آن هستیم را خواندم و انصافا با قلمی شیوا، با صداقت و بسیار زیبا به رشته تحریر در آمده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به وکالت از مقام معظم رهبری "مدظله العالی"، سلام ایشان را به تک تک عزیزانمان در نیروی انتظامی و خانواده هایشان ابلاغ می‌کنم و صمیمانه از حضور نیرو‌های پلیس در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ایفای نقش در تامین نظم و امنیت این ماموریت خطیر قدردانی می‌کنم.

وی با تحسین و تقدیر از کسانی که در جریان نگارش این کتب به بیان خاطرات پرداختند، یادآور شد: بیش از ۳ مرتبه، مقام معظم رهبری "مدظله العالی" به شخص بنده راجع به اهمیت خاطره گویی و خاطره نویسی بیاناتی داشتند؛ ما یک نهضت خاطره گویی راه اندازی کردیم و خاطره گویی و خاطره نویسی هنر و توفیق است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا "مدظله العالی" ادامه داد: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، وظیفه بزرگی بر عهده رزمندگان است که بایستی مجاهدت، ایمان، توکل، عقلانیت، فرهنگ شهادت و ایثار را در فضای امروز جامعه منتشر کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این دست از اقدامات فرهنگی ساخت و پرورش نسل جوان است به "بایدها" و " نبایدها" خاطره نویسی و خاطره گویی پرداخت و افزود: بنده این باید‌ها و نباید‌های خاطره نویسی را به منشوری تبدیل کرده ام که البته مطابق فرمایش مقام معظم رهبری توجه به " نبایدها" بسیار مهم است.

صفوی با اشاره به اهمیت نباید‌ها در خاطره نویسی و خاطره گویی مطرح کرد: پرهیز از مبالغه و اغراق، بیان مطالب غیرواقعی و ... در کنار پرهیز از ارائه مطالب اختلاف انگیز بسیار حائز اهمیت است؛ جنگ واقعیت‌هایی دارد که برای مخاطب بسیار جذاب و خواندنی است به گونه‌ای که دیگر نیاز نیست خلاف وقایع را بگوییم.

وی ادامه داد: در بیان و نگارش خاطرات باید از سخنان تنش زا و تفرقه انگیز پرهیز کنیم در کنار این، بایستی به عدم تعریف و تحسین از خود توجه داشته باشیم.

صفوی تشریح کرد: خاطره گویی و خاطره نویسی بایستی همراه با بیان مطالب دقیق، مستند و همراه با ذکر روز و مکان (ایام واقع) باشد.

وی با بیان اینکه در خاطره نویسی حتما به ذکر نام شهدا و همرزمانمان بپردازیم بیان کرد: رعایت مصالح کشور و امنیت ملی نیز در فرایند خاطره نویسی و خاطره گویی حائز اهمیت است.

دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا "مدظله العالی" در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۲ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و سوال آن است که آیا می‌توان از تجربیات و آموخته‌های دوران دفاع مقدس برای امروز و شرایط جنگ اقتصادی بهره برد؟

وی افزود: از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی رسیدیم و آیا آن تجربیات گرانقدر دوران دفاع مقدس قابل استفاده است؟

صفوی اظهار کرد: به فضل الهی می‌توانیم بر همه سختی‌ها و چالش‌های کنونی فائق آمده و عبور کنیم و در آینده به یک گشایش و رونقی در زندگی مردم برسیم، اما تحقق این مهم نیازمند شروطی است.

دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در دوران جنگ تحمیلی امام (ره) فرمودند: "مسئله اصلی و اول کشور؛ جنگ است، و امروز اقتصاد مقاومتی مسئله اصلی کشور می‌باشد؛ دولت به تنهایی نمی‌تواند از این مشکلات عبور کند و همه قوا بایستی منسجم باشند و نیازمند عزم و روحیه جهادی هستیم".

وی تاکید کرد: الحمدلله امروز این روحیه جهادی در نیرو‌های مسلح ما مشهود است و شاهدیم که نیروی انتظامی قهرمانانه، فداکارانه و مظلومانه از مرز‌ها تا شهر‌ها ایستاده و با همه فتنه‌ها مقابله می‌کند. البته که ارتش، سپاه و بسیج نیز همین روحیه را دارا هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه با روحیه رفاه طلبی و راحت طلبی نمی‌توان مسائل کشور را حل کرد، تصریح کرد: حل مشکلات کشور نیازمند انسان‌های مجاهدی است که البته در پیش مقدمه بایستی تفکر جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خط مقاومت به پیروزی می‌رسد خاطر نشان کرد: ما در جنگ تحمیلی، راهبرد دشمن را درست تشخیص دادیم و براساس راهبرد دشمن، طرح ریزی عملیاتی کردیم، امروز نیز راهبرد دشمن مشخص و مشهود است و بایستی با برنامه ریزی عملیاتی پیش برویم و باید کسانی که امتحان خود را پس داده اند، برای حل مشکلات کشور به میدان بیایند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: ما در جنگ به فهم مشترک رسیده ایم و برای عبور از شرایط فعلی باید فهم مشترک ایجاد شود؛ در جنگ تحمیلی، فرماندهان موفقی داشتیم که امتحان خود را پس داده بودند و امروز نیز نیازمند مدیرانی با دیانت، متعهد، دارای روحیه جهادی، با برنامه و با درایت هستیم.

مراسم رونمایی از کتاب‌های خاطرات دوران دفاع مقدس فرماندهان ناجا با حضور سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد. این مراسم با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلس امنیت اقتصادی ناجا، سردار مهدی معصوم‌بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا، رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار