مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

آموزش و پرورش پایه و اساس کار در قرارگاه فرهنگی استان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت از آنجایی که آموزش و پرورش دارای سند تحول بنیادین است پایه و اساس کار در قرارگاه فرهنگی را نیز برعهده دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پایه و اساس کار در قرارگاه فرهنگی استان است

حمیدرضا رخشانی در نخستین جلسه کمیته آموزش و پرورش قرارگاه فرهنگی استان در سال‌جاری اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت دستگاهی فرهنگ ساز و انسان ساز است و در واقع مسئولیت فرهنگی استان را برعهده دارد.
وی افزود: شرایط ویژه فرهنگی و اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان می طلبد تا شاخص های فرهنگی مورد نظر در قرارگاه فرهنگی احصا و سپس ارزیابی شوند تا بدانیم استان از نظر فرهنگی در چه وضعیتی قرار دارد. سپس با توجه به وضعیت موجود، وضعیت مطلوب ترسیم و برای رسیدن به آن برنامه عملیاتی طراحی و اجرا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از آنجایی که آموزش و پرورش دارای سند تحول بنیادین است پایه و اساس کار در قرارگاه فرهنگی را نیز برعهده دارد.
رخشانی با بیان اینکه در بخش قرارگاه فرهنگی مهمترین محور، مسله نیروی انسانی است و نیاز است بیشترین سرمایه گذاری را در این حوزه انجام دهیم، خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه ابتدا باید نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص در زمینه مسائل فرهنگی داشته باشیم که مربیان پرورشی مدارس در این زمینه پرچمدار هستند؛ بنابراین نیاز آموزش و پرورش استان به مربیان و معاونان پرورشی باید احصا و برای تامین آن برنامه ریزی شود.
وی به اهمیت وحدت در میان اقوام و مذاهب مختلف در جامعه و تاثیر آن در توسعه فرهنگی اشاره کرد و گفت: اینکه دانش آموزان بدون درنظر گرفتن قومیت و مذهب یکدیگر، دوستانه در مدارس درس بخوانند و رفاقت کنند پایه و اساس شکل گیری وحدت در دیگر عرصه های جامعه است.
رخشانی ادامه داد: مسیر توسعه از دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز افراد جامعه که با وجود همه تفاوت ها در کنار یکدیگر می گذرد، آغاز می شود و آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه ای خطیر برعهده دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت در قرارگاه فرهنگی است، کیفی سازی برنامه ها و نظارت مستمر و دقیق بر فرآیندهای مختلف با هدف انجام صحیح آن ها است.
رخشانی بر ضرورت توجه به معیارهای اخلاقی، علمی، بصیرتی و مهارتی در مسیر رشد و بالندگی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نگهداشت دانش آموزان در چرخه تعلیم و تربیت و همچنین شناسایی و جذب موالید استان برای ورود به مدرسه از مهمترین اقدمات دیگر آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف قرارگاه فرهنگی است.
وی گسترش عدالت آموزشی را یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ایجاد کتابخانه های ترکیبی برای بهره مندی همه دانش آموزان استان در مناطق مختلف می تواند تاثیر زیادی در اجرای عدالت آموزشی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: به طور قطع توجه به توانمندی دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت آنها در بخش های مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی و تربیتی در سطح مدرسه در راستای تحقق مفاد سند تحول بنیادین می‌تواند از آنان افرادی توانمند بسازد که به راحتی بتوانند در آینده جامعه نقش آفرینی کنند.
رخشانی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، فعالیت دارالقرآن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ‌سازی و رسیدن به اهداف قرارگاه فرهنگی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار