وزیر بهداشت:

هرگز پشت مردم سیستان و بلوچستان را خالی نخواهیم کرد

زاهدان (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت تمام نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان در زمینه بیماری کرونا تامین می‌شود و دولت و وزارت بهداشت هرگز پشت مردم این استان را خالی نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هرگز پشت مردم سیستان و بلوچستان را خالی نخواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سعید نمکی شامگاه دوشنبه در نشست چهار ساعته مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ما پیش‌بینی وضعیت وخیم کرونا را از قبل کرده بودیم هم‌اینک توانستیم از پس آن بر آییم و پیک آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: ما از قبل با مسوولان سیستان و بلوچستان مکاتباتی داشتیم اما برگزاری نماز عید فطر و نیز نشست‌های دورهمی و ضیافت‌هایی که برای انتخابات شوراهای روستا و شهر برگزار شد وضعیت را بسیار وخیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در زمینه تامین کیت‌های تشخیصی و تمامی وسایل بهداشتی برای سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی قائل نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب دولت در زمینه‌های بهداشتی بیان کرد: در یک‌سال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه و نیز ۴۲۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا راه‌اندازی شده است.

نمکی تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌ها فشار مضاعفی بر دولت وارد می‌کند، اما در یک سال گذشته ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: همچنین ما حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر کرده و ۵۳ هزار نیروی جدید را در بدو استخدام داریم که به‌زودی وارد فعالیت می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی کلیپ‌های منتشر شده در رابطه با سخنان خود در هفته قبل مربوط به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تمام آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر تائید شده بود و مستندات آن نیز موجود است.

وی بیان کرد: در این وزارتخانه هیچ جایی برای مدیر غیر صادق وجود ندارد و باید تمام آمار و ارقام بصورت شفاف و روشن برای مردم منتشر شود.

گفتنی است وزیر بهداشت عصر یکشنبه به منظور بازدید از حوزه دانشگاه های علوم پزشکی استان وارد کنارک شد و پس از آن به شهرستان های ایرانشهر و سراوان سفر کرد. وی در دومین روز از سفر خود نیز از حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل بازدید کرد و سپس برای شرکت در جلسه مدیریت کرونای سیستان و بلوچستان در زاهدان حضور یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار