دورهمی‌های مختلف شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل را افزایش داد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد برپایی دورهمی‌ها به بهانه‌های مختلف شمار مبتلایان به بیماری کرونا دراستان را افزایش داده است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی‌های مختلف شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل را افزایش داد

به گزارش استانداری اردبیل ،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی طرح شهید سلیمانی گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها در استان افزایش یافته و به ۲۴۰ نفر رسیده است.

او بیان کرد: تعداد بیماران قرنطینه در منازل نیز به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز و پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و اهالی این شهرستان‌ها باید بیش از پیش در رعایت شیوه نامه‌ها و زدن ماسک اقدام کنند.

بهنام جو با بیان اینکه تالار‌ها تا آخر این هفته با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: بعد از هفته جاری برگزاری دورهمی و عروسی‌ها در خانه و تالار‌ها ممنوع می‌شود.

او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بازار‌های سرپوشیده گفت: با اخذ تعهد کتبی از کسبه این بازار‌ها مبنی بر رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی اجازه فعالیت داده خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در جلوی بازار‌ها نیز باید تمهیداتی برای راهنمایی مردم و مراجعان به بازار‌ها جهت رعایت شیوه نامه‌ها و ماسک اندیشیده شود.

بهنام جو به شیوع ویروس کرونای دلتا اشاره کرد و افزود: سرعت انتشار این ویروس بالا بوده و در فضای بسته بشدت انتقال می‌یابد.

او تصریح کرد: همه مشاغل مرتبط با مردم از جمله تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها باید میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه خود را کنترل کنند تا محدودیتی در کسب و کار آنان اعمال نشود.

استاندار اردبیل گفت: رستوران‌ها هم باید از پذیرش مشتری در داخل پرهیز کرده و فعالیت و سفارش خود را به صورت بیرون بر قبول کنند.

بهنام جو با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: بر اساس قول‌های مسوولان بهداشتی تا پایان شهریور ماه واکسن داخلی به تولید انبوه و صنعتی می‌رسد و لازم است تا این زمان در رعایت شیوه نامه‌ها، پرهیز از دورهمی‌ها و زدن ماسک نهایت دقت را داشته باشیم.

او از واکسیناسیون سنین بالای ۶۵ سال در استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون این گروه به جز ۱۶ هزار نفر انجام شده و با ورود واکسن به استان واکسیناسیون این تعداد نیز انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار