در گفت‌وگو با پانا؛

نوری: تمام اجزای حاکمیت در احیای اعتماد عمومی سهم دارند

باید به مردم، نظر مردم و منافع ملی مردم جایگاه بدهیم/ غیرجناحی عمل کردن سبب اعتماد عمومی می‌شود/ رئیس‌جمهوری منتخب در تشکیل کابینه نباید تسلیم فشاهار شود/ استقلال رئیس‌جمهوری منتخب باید در تشکیل کابینه و مشی دولت نمایان باشد

تهران (پانا) - سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اجزای حاکمیت هر کدام به اندازه سهم و نقشی که در حاکمیت دارند، به همان اندازه نیز در احیای اعتماد عمومی نقش دارند، چون به همان اندازه نیز در پراکندن اعتماد نقش داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نوری: تمام اجزای حاکمیت در احیای اعتماد عمومی سهم دارند

غلامرضا نوری، نماینده بستان‌آباد در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با پانا بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی تاکید کرد و گفت: «مسئولیت بازسازی اعتماد عمومی فقط به رئیس‌جمهوری مربوط نمی‌شود، اجزای حاکمیت هر کدام به اندازه سهم و نقشی که در حاکمیت دارند، به همان اندازه نیز در احیای اعتماد عمومی نقش دارند، چون به همان اندازه نیز در پراکندن اعتماد نقش داشته‌اند.»

معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره ریاست‌ علی لاریجانی ادامه داد: «طبیعتا انتظارات از دولت جدید و رئیس‌جمهوری منتخب در جامعه زیاد است. براساس شعارها و مطالبی هم که قبل از انتخابات با مردم مطرح‌ کرده‌اند، انتظارات بیشتری ایجاد شده است که امیدواریم با تلاش و پشتکار، با صداقتی که با مردم در برنامه‌ها و صحبت‌هایی که خواهند داشت، بتوانند آن اعتماد لازم را برگردانند.»

وی نیت صادقانه و اراده خالص را از مهمترین اسباب و لوازم بازسازی اعتماد عمومی دانست و گفت: «باید باور کنیم به اینکه باید اعتماد مردم را جلب کنیم. باید بدانیم که همه وجود حاکمیت به خاطر وجود این مردم است. باید به مردم، نظر و منافع ملی مردم جایگاه بدهیم.»

نوری اضافه کرد: «عمل کردن به شعارهایی که به مردم داده‌اند، به ویژه بهبود شرایط معیشتی مردم و شرایط اقتصادی جامعه مهم‌ترین مهمترین مصداق در کوتاه‌مدت برای بازسازی اعتماد عمومی باشد.»

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تماس‌های دفتر رئیس‌جمهوری منتخب به افرادی از جریان‌ها و احزاب مختلف واکنش نشان داد و گفت: «اگر رئیس‌جمهوری منتخب این روحیه را داشته باشند که از جریان‌های مختلف نظرخواهی کنند، این کار سبب اعتماد عمومی خواهد شد. غیرجناحی عمل کردن و دولت را بزرگ دیدن بسیار خوب است و به این صورت برنامه‌ها نیز با عقل جمعی بیشتر و بهتری، گرفته می‌شود و امکان موفقیت هم بالا خواهد بود.»

وی تاکید کرد: «اگر رئیس‌جمهوری منتخب مستقل وارد شده است، باید در تشکیل کابینه هم این استقلال را حفظ کنند، باید در مشی دولت ایشان نیز این استقلال نمایان باشد. طبیعی است که در زمان تشکیل کابینه فشارهای زیادی وارد می‌شود اما رئیس‌جمهوری منتخب نباید تسلیم فشارها شود.»

این نماینده مجلس گفت: «مردم به آقای رئیسی رای داده‌اند و انتظارات هم متوجه ایشان است، لذا باید دست‌شان در انتخاب تیم خود باز باشد. اگر تحت فشار باشند، بعدا همان داستان‌ها تکراری دولت‌های سابق خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار