نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

بودجه استان ایلام 63 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است

ایلام(پانا) - نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی روز گذشته و با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان ایوان و در جمع هیئات مذهبی که به مناسبت نزدیک شدن به ایام محرم و صفر در مکان حسینیه محبان اهل بیت آن شهرستان برگزار شد کلیاتی از عملکرد خود در مجلس و میزان بودجه استان ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بودجه استان ایلام 63 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است

در این جلسه، ابتدا امام جمعه شهرستان ایوان بر لزوم تشکیل کمیته های کاری در داخل هیئات مذهبی جهت خودکفایی نسبت به تامین بودجه و انجام مراسمات و دیگر الزامات تاکید کرد.

سپس نمایندگان و مسئولان هیئات مذهبی نیز که بعنوان میزبان نماینده ولی فقیه و سارا فلاحی، نماینده ایلام حضور داشتند، طی سخنانی از مشکلات پیش رو و همچنین فعالیتهای صورت گرفته توسط هیئات بویژه خدمات خاص ایام کرونایی گزارشی را ارائه دادند.

سارا فلاحی، در این دیدار یکی از خصوصیات هیئتها را عدالت طلبی و ظلم ستیزی خواند و گفت: هیئتها علمدارهای امام حسین (ع) هستند که نماد و نشانه عدالت خواهی و ثروت و اندوخته ما محسوب می شوند و باید این فرهنگ را در بین مردم جا بیندازیم تا جایی که همه ما، هیئتها را خانه خود بدانیم و از هیچ کمکی در این باب دریغ نکنیم.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه افزود: در چله دوم انقلاب ما نیاز به انقلاب دوم فرهنگی داریم، نظام ما اکنون مستقر شده، قدرت دارد و برای خود حرفهایی دارد. بویژه در زمینه های علمی پیشرفت قابل ملاحظه ای کسب کرده ایم، اما با وجود همه داشته ها مردم ما نگرانی هایی دارند که بایستی مورد توجه واقع شوند که از جمله آنها می توان به شکل گیری نوعی رفتارهای ضد فرهنگی، گسترش ریا، بی مسئولیتی، سستی و کاهلی بویژه در بین مسؤلان اشاره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود محرومیت در استان ایلام عنوان کرد: ما به عنوان یک نماینده دوست داریم وقتی از استان ایلام در مجلس حرف می زنیم از محرومیتش حرفی نزنیم،از عظمت و قدرت یا ثروتش سخن بگوییم که از این امر تحت عنوان چانه زنی برای دریافت و اختصاص بودجه یاد می‌شود که اصل کار یک نماینده است و از وظایف مهم و اولویت نمایندگان است.

وی همچنین در تشریح بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، از افزایش قابل توجه بودجه استان ایلام که در صدر تمام استانها است، خبر داد و گفت : از ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور، ۸۷۷۰ میلیارد تومان آن مختص استان ما است که به بیانی دیگر می شود گفت در اعتبارات هزینه ای، استان ایلام ۶۳٪ افزایش بودجه داشته است. در حوزه زیر ساختی هم ۱۰۸٪ افزایش بودجه استانی داشته ایم. نکته مهم مربوط به اعتبارات اربعین است که ۱۰۰ میلیاد تومان از آن به استان ایلام اختصاص داده شده که نسبت به استانهای کرمانشاه و خوزستان بیشتر است.

فلاحی با اشاره به تخصیص بودجه به راه آهن ایلام افزود : ۲۷۰ میلیارد تومان به راه آهن ایلام اختصاص داده شده که بزودی از طرف اسلام آباد شروع به کار خواهد کرد و ریل گذاری خواهد شد و نیز در حوزه حمل ونقل که مرتبط با این موضوع است، از افزایش بودجه از مبلغ ۱۴۰ میلیارد به ۲۶۴ میلیارد تومان خبر داد.

در پایان نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه های نفت وگاز، آموزش وپرورش، نوسازی مدارس اشاره کرد و از مدیران استانی خواست تا در جهت محقق شدن این بودجه، تلاش ها و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار