در گفت‌ وگوی پانا با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛

بهبود بازار سرمایه نیازمند بازگشت اعتماد است

تهران (پانا) - حسن روحانی، رییس جمهوری روز پنج‌شنبه درآیین افتتاح طرح‌های ملی صنعتی و معدنی در استان کرمان از نشاط بورس در چند ماه اخیر خبر داد و با اشاره به نوسان‌های شاخص که جزو ذات بازار است اعلام کرد امروز بورس یک بازار بسیار مهم است و در بلند مدت هم سود قابل ملاحظه‌ای دارد. سرمایه‌گذاری در بورس باید در یک زمان 10 ساله در نظر گرفته شود. اگر اینگونه نگاه کردیم، سرمایه‌گذاری در بورس حتی از سود بانکی و سکه و دلار هم بیشتر است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بهبود بازار سرمایه نیازمند بازگشت اعتماد است

محسن علیزاده در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: «اگرچه در برخی از روزها ممکن است شاخص با افزایش مواجه باشد اما هنوز بورس به وضعیت عادی و شکوفایی نرسیده و مهمترین عاملی که وضعیت کنونی را موجب شده است از بین رفتن اعتماد میان سهامداران است. تنها موضوعی که می‌تواند بازار سرمایه را از وضع کنونی خارج کند تزریق اعتماد است.»

هر یک از قوا باید در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی که در اختیار دارند کمک کنند تا اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه برگردد. اگر بتوان اعتماد را به بازار برگرداند نیازی هم به تزریق نقدینگی نخواهد بود

علیزاده با بیان اینکه سال گذشته بسیاری از مسئولان و حتی خود رئیس جمهوری مردم را به حضور در بازار سرمایه ترغیب می‌کردند،‌تصریح کرد: «این اطمینان‌بخشی از سوی مقامات بالادست اجرایی کشور یکی از دلایل تمایل و گرایش مردم به بازار بوده است و امروز نیز نیاز است تا درباره وضعیت کنونی به مردم پاسخ دهند. مردم اکنون به این باور رسیده‌اند که این دعوت مردم به حضور در بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه دولت از محل بورس بوده است و اکنون بازار را رها کرده است.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: «هر یک از قوا باید در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی که در اختیار دارند کمک کنند تا اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه برگردد. اگر بتوان اعتماد را به بازار برگرداند نیازی هم به تزریق نقدینگی نخواهد بود و در کنار آن کاهش سود سپرده‌های بانکی و تخفیف در خوراک شرکت‌های پالایشی داده شود. همچنین نیازی نخواهد بود تا اخذ مالیات از نقل و انتقال سهام منتفی شود.»

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار تاکید کرد:‌ «افت‌های متوالی در شاخص بورس نتیجه صف‌های فروشی است که توسط سهامداران و به صورت هیجانی درحال انجام است. بازگشت اعتماد به بورس می‌تواند زمینه‌ساز بازاری منطقی و مطلوب شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار