تنگ تر شدن عرصه سلامت با ورود مهمان جدید

کرج ( پانا)- ویروس کرونا نزدیک به دو سال است که در جهان جولان می دهد و کشته می گیرد این ویروس،در بازه های زمانی متفاوت انواع مختلفی نظیر:کرونای انگلیسی و هندی را از خود نشان داده و حال تبدیل به ویروس خطرناک تری به نام (کرونای دلتا) شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تنگ تر شدن عرصه سلامت با ورود مهمان جدید

محققان خاستگاه اولیه این ویروس را کشور هند می دانند و معتقدند برگرفته از ویروس ووهان در هند بوده است.

کرونای دلتا نسبت به انواع قبلی این ویروس خطرناک تر است زیرا قدرت انتشار و همه گیری بیشتری دارد به گونه ‌ای که اگر فردی در معرض تماس با این ویروس قرار بگیرد در مدت زمان کوتاهی مبتلا می شود.

دلتا ، دارای جهش بالایی است و برای اینکه خود را در بدن نشان دهد مانند انواع قبلی به ۱۴روز زمان نیاز ندارد بلکه فرد در ۲ الی۴ روز متوجه ابتلا به این ویروس خواهد شد.

کرونای دلتا به سرعت در حال انتشار در جهان است و کشور های زیادی را درگیر کرده که ،کشور ما هم یکی از کمین گاه های این ویروس است.

این ویروس کاملا شبیه به یک سرماخوردگی شدید است و اوایل نشانه هایی مثل گلودرد شدید و تب دارد که بعد ها علائم دیگری نظیر سرفه را هم از خود نشان می دهد.

با توجه به ورود کشور به پیک پنجم کرونا و اعمال محدودیت های سختگیرانه ، کشور در شرایط خوبی قرار ندارد و وضعیت بیمارستان های جنوب کشور متعادل نیست.

پس از ورود کرونای دلتا به کشور و مشاهده چند فرد مبتلا نگرانی ها بیشتر شده و این ویروس کم کم خود را بین مردم نشان می دهد.

بنابراین مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در هر گونه دورهمی ها ، می توانند در کمک به کاهش تعداد مبتلایان ،کنترل پیک پنجم و جلوگیری از ابتلا به کرونای دلتا سهیم باشند.

خبرنگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار