در گفت‌وگو با پانا:

کنعانی‌مقدم: یکدست‌شدن حاکمیت با تمرکز قوا تفاوت دارد

رییسی مانند روسای جمهور سابق به عقبه سیاسی خود پشت نکند، آن‌ها از جناح‌ها و افراد حامی خود عبور کردند/ آقای رییسی نباید زیر بار توصیه‌ها، فشارهای مختلف سیاسی و سهم‌خواهی‌ها، کابینه خود را چینش کند

تهران(پانا) - دبیرکل حزب سبز ایران تأکید کرد ما مخالف نظریه یا ادعای یکدست شدن حاکمیت هستیم و معتقدیم که تمرکز قوا اصلی برای حکومت‌داری است.

کد مطلب: ۱۱۹۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کنعانی‌مقدم: یکدست‌شدن حاکمیت با تمرکز قوا تفاوت دارد

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه دولت سیزدهم براساس شایسته‌سالاری و فراجناحی باید کابینه‌ای کارآمد و با انتخاب افرادی دارای سابقه اجرایی موثر و مدیریت جهادی- انقلابی و بدون فساد تشکیل دهد به پانا گفت: «آقای رییسی نباید زیر بار توصیه‌ها، فشارهای مختلف سیاسی و سهم‌خواهی‌ها، کابینه خود را چینش کند، در غیر این‌صورت اصل کارآمدی دولت سیزدهم تحت شعاع قرار خواهد گرفت.»

این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه رئیس دولت سیزدهم باید در مقابل سهم‌خواهی‌ها مقاومت کند، افزود: «سید ابراهیم رییسی باید به همان شعارها و وعده‌هایی که درخصوص تشکیل کابینه و دولت به مردم داده، متعهد و آن‌ها را محقق کند.»

وی یادآور شد: «مشکل اصلی این است که روسای جمهور گذشته چون براساس حمایت احزاب و جناح‌های سیاسی به قدرت می‌رسیدند می‌گفتند مستقل هستند و هیچ وابستگی ندارند؛ به همین ترتیب عقبه سیاسی خود را عملا کنار می‌گذاشتند.».

کنعانی مقدم اضافه کرد: «چنین تجربه‌ای شکست خورده است چراکه آقایان احمدی‌نژاد و روحانی هم مرتکب همین خطا شدند و با عناونین مختلف از جناح‌ها و افراد حامی خودشان عبور کردند. بنابراین امیدوارم آقای رییسی این تجربه تلخ را دوباره تکرار کند.»

دبیرکل حزب سبز ایران در ادامه به ادعاهای مطرح شده نسبت به «یکدست شدن حاکمیت» واکنش نشان داد و گفت: «قانون اساسی جمهوری اسلامی به تفکیک قوا تأکید کرده است و هر قوه‌ای مسئولیت‌های خودش را دارد. در عین حال وحدت، انسجام، همدلی، همراهی و هم‌افزایی قوا ذیل فرامین رهبری قاعدتاً یک اصل به حساب می‌آید.»

وی با اشاره به اینکه «تمرکز قوا» با «یکدست شدن قدرت» تفاوت دارد، افزود: «ادعای یکدست شدن حاکمیت از اصلاح‌‌طلبان مطرح شده و می‌خواهند عنوان کنند که طرف مقابل «حاکم» و دیگران «محکوم» شده‌اند درحالی که اشتباه است. ما مخالف نظریه یا چنین ادعایی هستیم و معتقدیم که تمرکز قوا اصلی برای حکومت‌داری است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار