رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

کرونای هندی به کهگیلویه و بویراحمد رسید

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود کرونای هندی (دلتا) به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کرونای هندی به کهگیلویه و بویراحمد رسید

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کرونای هندی در کشور مشاهده شده است، آزمایش اختصاصی برای سویه دلتا گرفته نمی‌شود، اما این کرونایی که در حال پیک زدن است، کرونای هندی (دلتا) است.
یزدان پناه شمار جانباختگان کرونایی در استان را ۶۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش نشده است.
وی بیان کرد: هم اکنون ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۶۱ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه بیان کرد: از ۴۶۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است و همچنین از ۳۱۳ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به خصوص در دورهمی‌های خانوادگی خیلی کم شده است و احتمال اینکه تا یک ماه آینده با یک بحران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه شویم خیلی زیاد است.
وی در خصوص وضعیت کرونای شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان‌های بویراحمد و گچساران در وضعیت قرمز کرونایی،شهرستان‌های دنا و کهگیلویه در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های چرام، باشت، مارگون، لنده و بهمئی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
یزدان پناه عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۳ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده ایم که از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر در مرحله اول را تزریق کردند و مابقی مرحله‌ دوم را تزریق کردند.
وی گفت: منتظر واکسن کرونا هستیم و تا هفته آینده به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار