استاندار خوزستان: آب مورد نیاز کشت فصلی تامین شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در  نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش های مختلف در حوضه رودخانه دز گفت آب مورد نیاز کشت فصلی تامین شود.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان: آب مورد نیاز کشت فصلی تامین شود

قاسم سلیمانی دشتکی در این نشست با اشاره به خشکسالی عمیق در سال جاری آبی و ممنوعیت کشت شلتوک گفت: همه مسوولان ذیربط باید با هماهنگی و اقتاع سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند.

او افزود: در عین حال کشت فصلی که قولش داده شده حتما بایست محقق شود و آب مورد نیاز کشت فصلی تامین شود چون در این شرایط سخت اگر بنا باشد کشت فصلی هم صورت نگیرد فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد خواهد شد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب باید به شیوه ای باشد که بخشهای مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشود.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در این شرایط که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه ای مواجه است بایست با کار کارشناسی، همه جانبه نگر و تصمیمات عاقلانه و منطقی این دوره را مدیریت کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد در عین حال که امسال با خشکسالی مواجه شدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار