بررسی طرح بازآفرینی شهری در بناب

تبریز(پانا) - مسائل و مشکلات اجرای طرح بازآفرینی شهری و وضعیت بافت‌های فرسوده بناب در نشستی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی کشور بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح بازآفرینی شهری در بناب

مهدی عبوری در این نشست با بیان اینکه چیزی حدود ۳۸ درصد از بافت شهری بناب ناکارآمد و فرسوده است، افزود: از مجموع هزار و ۷۰ هکتار از کل راضی بناب حدود ۴۰۰ هکتار به بازسازی نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کمک به ساماندهی ۳ محله دیزج، آغداش و رسالت بناب گفت: سال گذشته اعتبار خوبی برای این بخش ها پرداخت شده و امسال با توجه به نیاز این مناطق اعتبارات بیشتری تصویب و به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین از پرداخت تسهیلات برای احداث واحدهای با دوام در بازآفرینی شهری خبر داد و افزود: اگر سازنده ای دارای صلاحیت ماده چهار از مجموعه بازآفرینی شهری ایران باشد ۲۰۰ میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت می کند.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به وضعیت نامناسب مناطق کم برخوردار شهر به لحاظ زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و … اظهار داشت: بخش زیادی از جمعیت شهری بناب به دلیل مهاجر پذیر بودن، در مناطق کم برخوردار ساکن هستند ولی متاسفانه وضعیت محلات و سکونتگاه‌ها در این مناطق مناسب نبوده و لازم است از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در این بخش هزینه شود.

شهریار فتحی آسفالت معابر و خیابان‌های محلات کم برخوردار شهر، تکمیل مدرسه، ایجاد فرهنگ سرا و سالن ورزشی را از جمله مطالبات اساسی مردم این مناطق دانست و از مسئولان راه و شهرسازی استان خواست توجه ویژه ای به شهرستان بناب در زمینه توسعه و باز آفرینی شهری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار