کاهش ۱۸ درصدی زایمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

تهران (پانا) - طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته، حدود ۹۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۳۲۳ مراجعه برای دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، حدود ۳۱.۷ درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۹۷۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۸ درصدی زایمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

بر اساس بررسی‌های دفتر فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان، طی سال ۹۹، ۳۸۰ مرکز درمانی ملکی به مراجعان خدمت ارائه کرده‌اند که ۷۵ مرکز آن بستری و ۳۰۵ مرکز آن سرپایی بوده است.

گفتنی است، از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۳ درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی، ۰.۱ درصد بیمه سلامت و ۱.۵ درصد مشمول سایر بیمه‌ها و بیماران آزاد بوده‌اند. همچنین نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به سال۹۹، برابر با ۱۴ بوده است و نشان می‌دهد به ازای ۱۴ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.

بر اساس این آمار، با توجه به جمعیت ۴۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۱۲۹ نفری بیمه‌شدگان تحت پوشش درمان سازمان تامین اجتماعی، به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده در سال گذشته، ۰.۲ درصد تخت فعال بستری اختصاص یافته است.

همچنین تعداد تخت فعال مراکز بستری از ۹۳۴۱ تخت در سال ۹۸ به ۹۰۰۰ تخت فعال در سال ۹۹ رسیده است که کاهشی در حدود ۳.۷ درصد را نشان می‌دهد. درصد اشغال تخت بیمارستان‌های ملکی در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، با کاهش ۱۸.۹ درصدی از ۷۳.۵ درصد به ۵۴.۶ درصد رسیده است.

تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی نیز در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۲۵.۷ درصدی را نشان داده است.

در بخش بستری مراکز ملکی در سال ۹۹، تعداد ۶۲۹ هزار و ۷۰۳ نفر بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به سال ۹۸، کاهشی در حدود ۳۰.۷ درصد را نشان می‌دهد.

مجموع زایمان‌ها در سال ۹۹، برابر با ۱۱۰ هزار و ۲۳۰ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۱۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد. درصد زایمان سزارین در سال گذشته به ۴۳.۵ درصد رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸، کاهش ۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار